Новият модел на Ferrari ще се казва F12 Berlinetta и ще бъде най-мощният сериен автомобил, произвеждан някога в Маранело. 6,3-литровият му V12 генерира феноменалните 740 к.с. - приблизително с толкова разполага болидът на Скудерията във Формула 1.
V12 моторът на F12 Berlinetta отново залага на атмосферното пълнене, но това по никакъв начин не му пречи да отчете на стенда максимална мощност от 740 к.с. и пиков въртящ момент от 690 Нм, 80% от които са на разположение на водача от 2500 об./мин. С тяхна помощ новото купе ускорява от място до 100 км/ч за 3,1 секунди и до 200 км/ч – за 8,5. По време на тестовете на "Фиорано" F12 Berlinetta е постигал времена от 1:23 минути, което на този етап не се е отдавало на сериен автомобил на Ferrari. Същото се отнася и за максималната скорост от „над 340 км/ч“.
Двигателят на F12 Berlineta е базиран на този от FF, но разполага с 80 к.с. и 7 Нм повече от него. Прогресът спрямо шестлитровия V12 на 599 (620 к.с. и 608 Нм) е още по-осезаем не само по отношение на динамиката, а и що се касае до разхода и вредните емисии, тъй като новото купе се ограничава до 15 литра и 350 г/км.
Екипът на Ferrari е работил много сериозно върху окомплектоването на модела, за да може да се побере в далеч по-малката каросерия от тази на 599. Със своите 4618 мм дължина, 1942 мм широчина и 1273 мм височина F12 Berlinetta e с 47 мм по-къс, 20 мм по-тесен и 63 мм по-нисък от своя предшественик. Междуосното разстояние също е намалено спрямо това на 599 (2750 мм), но от Ferrari не отбелязват точно с колко.
Най-съществените корекции са в задната част, за да могат скоростната кутия с два съединителя и задното окачване да се поберат в тези компактни размери. Двигателят, седалките и таблото са разположени по-ниско от преди, за да бъде свален допълнително центърът на тежестта. Същевременно разпределението на масите достига идеалните според Ferrari 46 срещу 54% (47/53 ори 599).
Шасито и каросерийните панели на Ferrari F12 Berlinetta са изработени от 12 различни алуминиеви сплави. В резултат структурната здравина на модела е подобрена, а същевременно той тежи със 70 кг по-малко от 599. Много сериозна работа е свършена и от екипа аеродинамисти на Ferrari и Pinifarina. Аеродинамичното притискане е увеличено с цели 76%, а същевременно коефициентът на челно съпротивление е редуциран до 0.299. За да постигнат това, инженерите на двете партньорски компании са използвали серия от високоефективни аеродинамични решения, като т.нар. Aero Bridge (от англ. въздушен мост), който насочва въздушния поток от страничните отвори на предния капак през арките на калниците към вратите.
Друг любопитен елемент от цялостния аеродинамичен пакет на F12 Berlinetta са активните отвори за охлаждане на спирачната система. Те пропускат насрещния въздух единствено при положение че температурата на карбон-керамичните дискове излиза извън оптималния работен режим. Към тях екипът на италианците е добавил серия от електронни помощници – стандартните E-Diff, ESP Premium, ABS, F1-Trac, както и активното окачване SCM-E. F12 Berlinetta ще се сдобие и с Human Machine Interface контролната система, при която най-важните превключватели са изнесени на волана.
F12 Berlinetta ще дебютира пред публика на автомобилния салон в Женева, където Ferrari ще започне да приема поръчки. Първите доставки се очакват в началото на следващата година.
Дон Цеци
Седнало ми Джоре дос, седнало ми Джоре...