Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari F12tdf: Със състезателни способности по пътищата

15.10.2015 10:16

Добре познатият 6,3-литров V12 двигател е натегнат до невероятните 780 к.с. и 705 Нм

Това е Ferrari F12tdf (Tour de France), който е по-бърз, по-лек и по-мощен, отколкото Ferrari F12 Berlinetta.

От Ferrari споделят, че автомобилът е направен в чест на легендарните пътни състезания Тур дьо Франс, където марката доминира в периода 1950 - 1960 с модела 1956 250 GT Berlinetta. Още в самото начало Ferrari 250 GT Berlinetta завоюва четири победи в серията. Ferrari F12tdf ще дебютира на 8 януари догодина в Муджело.

F12tdf е описан като "върховна проява на концепцията за екстремен пътен автомобил, който се чувства еднакво добре и на пътя, и на пистата". Само 799 екземпляра ще бъдат произведени.

Високи показатели по пътищата и по състезателните писти, това е кредото на Ferrari F12tdf.  Мощният  спортист със 780 к.с. ще бъде произведен в лимитирана серия от само 799 екземпляра.

Атмосферният  V12 на Ferrari F12tdf генерира 780 к.с.

Италианците обаче ще зарадват жадните фенове. Добре познатият 6,3-литров V12 двигател е натегнат до невероятните 780 к.с. и 705 Нм. Допълнителните кончета се получават чрез използването на механични повдигачи на клапаните, както и всмукателни фунии с променлива геометрия. Скоростната кутия на F1 е със скъсени скорости и конфигурирана за още по-бърза смяна на предавките. Разбира се, окачването също е пренастроено. Предната и задната следа  са увеличени. Предните гуми са станали по-широки от 255 на 275 мм, широчината на новите 20-цолови олекотени джанти е станала по-голяма, от 9,5 на 10 цола. Новото F12tdf предлага значително по-добро сцепление, но клони също и към презавиване. Именно затова Ferrari противодейства с ново управление на задната ос, което трябва да възстанови пъргавината на F12.

Ferrari F12tdf има също така и нови критерии по отношение на аеродинамиката, ефективността е почти два пъти по-голяма в сравнение с базовия модел. При 200 км/ч  натискът към пътя се увеличава до 230 кг. Това се генерира от новата предна престилка със сплитер. Към всичко това ще добавим и новоконфигурираните въздухозаборници на капака на двигателя и калниците към опашката. Вентилационните хриле в задните калници, както и удълженият с 60 и повдигнат с 30 мм заден спойлер, заедно с ивиците за обтичане на долната част на шасито и новият дифузьор с активни клапи допълват аеродинамичния пакет.

Ferrari F12tdf губи 110 кг от теглото си 

Разбира се, интериорът на Ferrari F12tdf се отличава доста от този на F12 Berlinetta. Инструментариума е обрамчен от карбон, панелите на вратите също са от карбон. Жабката е освободила място за коляното на пътника до шофьора. Интериорът има много повече алкантара и алуминий. F12tdf е загубило общо 110 кг от теглото си, така има нетно тегло от 1415 кг.

Динамичните стойности при шофиране са увеличени. F12tdf спринтира от нула до 100 км/ч за 2.9 секунди, а достигането до 200 км/ч отнема 7.9 секунди. Fiorano –времето,  Ferrari е определило с 1:21 минути, Vmax е ограничена на 340 км/ч. Заимстваната от LaFerrari спирачна система на F12tdf, има спирачен път при 100 км/ч - 30,5 метра, а F12 спира при 200 км/ч едва след 121 метра.
Колко дълбоко трябва да се бръкнат 799-те колекционери на Ferrari F12tdf, Ferrari още не желае да обяви.

Само едно сравнение, 675LT McLaren разполага с 3,8-литров битурбо V8 двигател и генерира 660 конски сили - достатъчно, за да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди. Междувременно по-старото Ferrari 458 Speciale развива 597 конски сили от своя 4,5-литров атмосферен V8.


Коментари
comments powered by Disqus