От Скудерията не са съгласни с директивата за подскачането
Проблемът с подскачането на новите автомобили във Формула 1 провокира множество коментари и недоволство от страна на най-засегнатите отбори, в това число и Mercedes, както и излагането на контрааргументи от страна на тези тимове, които нямат затруднения в тази посока, към които се числи Red Bull.
За всички стана видно, че сигурността и здравето на пилотите е под въпрос при толкова тежки натоварвания, което провокира ФИА да излезе с техническа директива преди Гран при на Канада. Тя „изисква от отборите да направят съответните настройки, за да елиминират или намалят ефекта от този феномен“. От Федерацията добавиха още, че подготвят система за отчитане на вертикалните натоварвания, която да ѝ осигури обективен инструмент за измерване на подскачането.
Успоредно с това шефът на едноместните формули Никола Томбазис даде възможност на отборите да използват втора опора за пода, която цели усилването на структурата и предотвратяване на подскачането. От Mercedes се възползваха и тестваха решението в петък, но впоследствие се отказаха, тъй като техническата директива има само препоръчителен характер и не изключва евентуален протест в посока легалността на автомобила.
Тази седмица предстоят нови срещи между собствениците на шампионата, ФИА и отборите. Те ще целят намирането на ефективен механизъм за ограничаване на подскачането, който да не се отрази върху настоящото разпределение на силите. Само той може да реши проблема, а не техническите директиви, смятат от Ferrari.
„За нас техническите директиви не са приложими“, коментира тим шефът на Скудерията Матиа Биното за Motorsport.com. „Казвали сме го на ФИА. Причината за това е, че техническата директива се използва за изясняване на правилника или за начина на прилагането му. Техническата директива не променя правилника.“
ФИА има право да коригира регулациите в средата на сезона, обосновайки се с безопасността на пилотите. Това може да се случи още преди предстоящата Гран при на Великобритания идния месец.
„Какво може да направи ФИА, ако се обоснове с безопасността? Първо да се консултира с Техническия консултативен комитет, после да промени правилника, след което да го предложи директно за одобрение от Световния съвет по моторни спортове. Така няма нужда отборите да дават своето съгласие“, продължава Биното.
„Правилникът не се променя с техническа директива. Това обясняваме на ФИА. За нас тези директиви не са приложими. Ако трябва да съм искрен, мисля, че те я публикуваха по погрешка. На първо място все още няма система за измерване. Допълнителните опори не се появиха върху нито един от автомобилите този уикенд. Просто се вдигна много шум за нищо.“
И във Ferrari имаха сериозни проблеми с подскачането още по време на предсезонната подготовка, но с развитието на автомобила те бяха елиминирани почти изцяло. От Mercedes са на обратния полюс. Германците така и не успяват да стабилизират W13 и прогресът, който реализират, в повечето случаи е резултат от спецификата на самата писта, а не от постоянните ъпдейти.