Проектът Pony на Ares Design – спортен автомобил от старата школа с модерна техника
Вземате едно Ferrari GTC4 Lusso и го преправяте изцяло. Вероятно по подобен начин е звучало конструктивното задание на Ares Design. И боже мой, те са направили тъкмо това! Спортният автомобил е бил подложен на тотално преустройство.
Известно е, че по отношение на т.нар „ретромоди” – това са класически автомобили, снабдени със съвременна техника – мненията на изкушената публика често са диаметрално различни. Някои са въодушевени от тях до екзалтация, други смятат това за кощунство и дори за светотатство. Толкова по-интелигентна изглежда работата, свършена от италианската дизайнерска къща Ares Design. Защото там са взели един съвременен автомобил и са го облекли в ретро одежди. Тоест – ретромод наопаки, така да се каже. За база на Ares дизайнерите е послужило днешното Ferrari GTC4 Lusso. Вдъхновение за преобразяването му са почерпили от GT моделите на Маранело, произвеждани през 70-те и 80-те години на миналия век, и по-точно – от 365 GT/4 2+2 от 1972 г. до 412, чието производство приключва през 1989 г.
GT дизайн вместо Shootingbrake
Всички тези GT модели с V12 мотори се отличават с класически триобемен дизайн. Така със своя проект Pony хората от Ares са сътворили автомобил за – разбира се, достатъчно заможните – привърженици на четириместните модели на Ferrari, на които не допада актуалната Shootingbrake форма на GTC4 Lusso. Точни цени не се съобщават, всичко ще зависи от конкретните спецификации, които клиентът ще пожелае, но поръчки вече се приемат. Дори само големият заден дифузор и предният сплитер от карбон издават обстоятелството, че Ares Design далеч не е от пестеливите. Обстановката в интериора също показва тенденция към аристократизъм с много кожа и декоративни шевове в синьо и бяло.
Автомобилът, служещ като база за преустройството, в момента може да бъде купен в два различни варианта. Малкият GTC4 Lusso T се задвижва от 3,9-литров V8 битурбомотор. Той генерира 610 конски сили и 760 нютонметра въртящ момент, които изцяло се предават към задния мост. По-големият брат се задвижва от атмосферен 6,3-литров V12 с 690 к.с. и 697 Нм въртящ момент – двигател от семейството F140, чийто предшественик е окрилявал Ferrari Enzo. За толкова много мощ инженерите в Маранело щедро отпускат двойно предаване. Тъй че ако желаете наистина потентна и привличаща погледите машина, можете да направите поръчка. Стига вашата финансова потентност да не отстъпва на потентността на V12 мотора.
Текст: Патрик Ланг
Снимки: Ares Design