Ferrari представи хибридната система на прототипа HY-KERS в последния си видеоклип. Експерименталният автомобил е оборудван с електродвигател, чиято максимална мощност достига 74 кВт, благодарение на които вредните емисии са с 35% по-малко.
Хибридната система на HY-KERS е разположена в аеродинамичния под на автомобила, но загубите от това трябва да се компенсират от по-ниския център на тежестта и липсата на класически стартер и акумулатор. Те са заменени от електродвигателя на хибридното задвижване и литиево-йонната батерия.
Трифазният електродвигател, който тежи около 40 кг и разполага със собствени охадителна и мазителна системи, е комбиниран със седемстепенната F1 трансмисия с два съединителя. На практика той има директна връзка само с единия съединител, съответно и само с единия първичния вал. По този начин взаимодействието между него и шестлитровия V12 се осъществява максимално бързо и плавно.
При спиране електродвигателят функционира като генератор и зарежда батерията. Електрониката, която контролира целия процес, е заимствана директно от KERS-а на Скудерията във Формула 1. Системата позволява на HY-KERS да се движи и в изцяло електрически режим, но за съжаление в официалното прессъобщение няма информация за автономния пробег.
Италианците не съобщават нищо и за динамичните характеристики на хибридния 599 GTB, но при положение че мощността на електродвигателя е приблизително 100 к.с., общата мощност на целия силов тракт трябва да надхвърля 700 „коня“. В такъв случай класическото упражнение от 0 до 100 км/ч едва ли ще надхвърля 3,5 секунди.
На този етап HY-KERS е единствено експериментална разработка. Серийният хибрид на Ferrari едва ли ще се появи на пазара по-рано от 2012 г.