Броят на произведените автомобили трябва да достигне 9000 единици при 8398 през 2017 г.
Италианската компания Ferrari се стреми да удвои основните си доходи до 2 млрд. евро до 2022 г. и да бъде без задължения до 2021 г., след като обяви ръст от 18% през 2017.
Автомобилният производител съобщи, че печалбата преди лихвите, данъците, и амортизациите (EBITDA) е нараснала до 1,04 млрд. евро, подпомогната от продажбите на 12-цилиндровите модели на марката, включително GTC4Lusso и 812 Superfast - най-мощният модел на Ferrari досега.
Резултатът е , че Ferrari прескочи бариерата от 1 млрд. евро две години по-рано от прогнозата, която бе обявена по време на първите търгове на борсата през 2015 г. Компанията предложи дивидент от 0,71 евро за акция.
За тази година Ferrari прогнозира коригирана печалба от поне 1,1 млрд. евро и продажби от над 3,4 млрд. евро. Броят на произведените автомобили трябва да достигне 9000 единици в сравнение с 8398 автомобила през 2017 г.
Ръководството отговаря на консенсусни прогнози, но при консервативния подход на Ferrari в миналото анализаторите смятат, че има място за маневри.
Компанията даде междинната прогноза, след като "внимателно прегледа своето текущо портфолио и всичките си инициативи за разработване на нови продукти".
Прогнозата сочи средно годишно увеличение на печалбата от 14%, или 18%, ако Ferrari постигне целта година по-рано, посочи Джордж Галиерс, анализатор в Evercore ISI.
"Този вид растеж на печалбата е малко вероятно да бъде постигнат от други автомобилни производители през следващите пет години, особено като се имат предвид икономическите и бизнес цикли", казва той.
Той добави, че акциите не са евтини и остава да се види дали очакваният растеж ще бъде достатъчен, за да привлече инвеститорите.
След като извоюва самостоятелност от Fiat Chrysler, Ferrari се опита да покаже, че може да увеличи печалбата си без подкрепата на покровителите си и да увеличи продажбите, без да навреди на изключителния си статут.
Производителят отбелязва рекордни приходи през последните няколко години, подпомогнати от представянето на редица специални модели.
Въпреки това изпълнителният директор Серджо Маркионе заяви, че през миналата година Ferrari вече се е приближила до връхната точка на броя на автомобилите, които сега може да бъдат произвеждане, без да отслабва ексклузивния имидж на марката, а в същото време трябва да се мисли и напред.
Маркионе, който трябва да напусне компанията през 2021 г., заяви, че планираният SUV на Ferrari ще бъде пуснат до 2020 г.
Плановете за разработване на SUV модел притесниха някои инвеститори, загрижени, че това може да отслаби марката. Но Маркионе се стреми да успокои страховете, като казва , че всеки нов автомобил с логото на изправено конче ще бъде "Ferrari style" за "избрани”.