Антонио Джовинаци е единствената звезда от Формула 1, която ще кара новия хиперкар
Ferrari обяви официално пилотската си линия за Световния шампионат по издръжливост тази година. Половин век след последното си участие италианците се завръщат в ендурънс надпреварите с прототипа 499P, който е подготвен спрямо правилника за хиперкар категорията.
Вероятно краткото време за подготовка и ограничения ресурс са причината Черните кончета да не търсят големи звезди за първата си година в WEC. Четирима от състезателите идват директно от GTE Pro програмата – шампионите Джеймс Каладо и Алесандро Пиер Гуиди, както и спечелилите в Бахрейн Мигел Молина и Антонио Фуоко. Никлас Нилсен, който кара за AF Corse миналия сезон в LMP2 категорията, ще се присъедини към тях заедно с бвишия пилот от Формула 1 Антонио Джовинаци.
Ясно е и разпределението на шестимата състезатели – Джовинаци ще си партнира с шампионите Каладо и Пиер Гуиди във Ferrari 51, докато Нилсен отива при Фуоко и Молина във Ferrari 50.
A very intense 2023 awaits our reserve driver @Anto_Giovinazzi and sim driver @Anto_Fuoco ????
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 10, 2023
Best of luck to them and the other Ferrari drivers involved in the @FerrariHypercar adventure ✨???? https://t.co/1hbr8goeNz
Джовинаци, който миналия сезон имаше огромни проблеми с адаптацията към Формула Е, не е новак в „24-те часа на Льо Ман“. 29-годишният италианец дебютира на „Сарт“ през 2018 с AF Corse и завърши на пета позиция в GTE Pro с Тони Виландер и Пипо Дерани.
Ferrari 499P ще направи официалния си дебют по време на „1000-та мили на Сибринг“ в началото на март, когато започва сезонът в WEC. Двигателят е трилитров шестцилиндров V6 с ъгъл между цилиндрите от 120 градуса и туин турбо пълненe. Комбиниран е със седемстепенна трансмисля на Xtrac и 900-волтова хибридна система. Максималната мощност на задвижването е ограничена от правилника на 520 кВт, като тя варира в зависимост от BoP таблицата за съответното състезание.