Спекулира се, че италианците заобикалят правилника за задвижващата система
Този сезон SF71H е най-дискутираният автомобил, след като Ferrari прави всичко възможно, за да навакса изоставането си спрямо Mercedes и много често балансира на ръба на правилата. Такъв бе и случаят в Испания.
Скудерията се появи с огледала, монтирани на хейло системата, което ФИА наскоро позволи, но нестандартните им опори видимо целяха оптимизиране на аеродинамиката.
След надпреварата на „Каталуня” Федерацията по недвусмислен начин заяви, че това ще се тълкува като нарушение на правилника от Гран при на Монако и италианците трябва да се откажат от това нововъведение, ако не искат легалността на автомобилите им да бъде оспорвана.
Подът, задното крило, третият палец на волана при Фетел също бяха сред дискутираните теми през настоящия сезон, но най-новата въпросителна засяга задвижващата система на Скудерията. Според германските колеги от auto motor und sport екипът на Маутрицио Аривабене е намерил механизъм, посредством който пилотите получават допълнителни 20 к.с. по време на квалификация.
На този етап информацията за действието на системата е оскъдно, но се предполага, че италианците са откирили механизъм да „прескочат” сензорите на хибридната система, посредством което надхвърлят максимално позволеното от правилника количество енергия (4 мегаджаула).
Другата дискутирана тема около отбора от Маранело засяга изненадващия обрат в позицията му относно бъдещето на спорта. Скудерията гласува положително за промените в правилника за аеродинамиката през 2019 г., както и за премахването на MGU-H модула от 2021 г., което е в тотален разрез с коментарите на Серджо Маркионе, че Формула 1 не трябва да се превръща в NASCAR.