Това е първи успех за четирикратния световен шампион от година насам
Себастиан Фетел спечели Гран при на Сингапур и първата си победа след Гран при на Белгия от 2018 г. насам. Победата за четирикратния шампион дойде след стратегическото решение на Ferrari да го вкара в бокса обиколка преди спечелилия полпозишън Шарл Льоклер.
Монегаскът контролираше първата фаза от надпреварата, докато Фетел се движеше трети зад Люис Хамилтън (Mercedes). Четирикратният шампион обаче смени гумите си още в 21-ата обиколка и пресичащата стратегия го изведе на лидерската позиция.
Въпреки огромното недоволство на Шарл Льоклер Ferrari инструктира двамата си пилоти да не рискуват до края на състезанието и първата двойна победа на Скудерията от 2017 г. насам. Тя дойде в най-неочаквания момент, тъй като на теория „Марина Бей” трябваше да е една от най-слабите писти за италианския тим заради нуждата от високи нива на притискане.
Макс Верстапен (Red Bull) копира стратегията на Фетел, благодарение на което спечели битката за подиума с Люис Хамилтън. Съотборникът на британеца Валтери Ботас допълни челната петица в най-слабото състезание за Mercedes от началото на сезона.
Гран при на Сингапур ще се запомни със стратегическия ход на Ferrari, отредил победата на Фетел, както и с трите излизания на автомобила за сигурност. Първата ситуация бе провокирана от контакта между Ромен Грожан (Haas F1) и Джордж Ръсел (Williams), втората – от отпадналия Серхио Перес (Racing Point), докато оптимистичното изпреварване на Даниил Квят (Toro Rosso) срещу Кими Райконен (Alfa Romeo) изкара за трети път на пистата Бернд Майлендер. Тези прекъсвания обаче не повлияха съществено върху развитието на надпреварата, която мина монотонно за представителите в челото.
Алекс Албон (Red Bull) завърши шести при дебюта си на уличната писта в Сингапур, а седмият Ландо Норис (McLaren) спечели битката във втория ешелон. Съотборникът на британеца Карлос Сайнц спука гума в самото начало след контакт с Нико Хюлкенберг (Renault) и въпреки това стигна дванайсети до финала.
Пиер Гасли спечели четири точки за Toro Rosso, завършвайки осми, а челната десетка допълниха Нико Хюлкенберг и Антонио Джовинаци. Германецът спря два пъти в бокса, което му позволи да направи серия от изпреварвания във финалната фаза от надпреварата, докато удълженият стинт на Джовинаци го прати за първи път в челото на колоната във Формула 1.
Кошмарът на Даниел Рикардо продължи и днес. Пилотът на Renault стартира от дъното на решетката, след като резултатът му от квалификацията бе анулиран заради нередности с MGU-K модула. Въпреки това той си пробиваше път към челната десетка с методична точност до момента, когато спука гума след лек контакт с Джовинаци и се смъкна до четиринайсетото място. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Следващият кръг от Формула 1 е само след седмица на пистата в Сочи, Русия.