Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari показа наследника на 488 GT3 Evo

29.07.2022 17:25

296 GT3 бе представен официално преди началото на 24 часа на Спа

GT3 категорията придобива все по-значим статус, след като DTM прие правилата на Стефан Рател през 2021 г., а през 2024 г. Световният шампионат по издръжливост ще пенсионира GTE автомобилите за сметка на GT3, макар и в леко модифициран вариант. Това автоматично провокира производителите да инвестират повече усилия в подготовката на състезателните си автомобили и да търсят неконвенционални досега решения, какъвто е случаят с 296 GT3.

Новият автомобил от Маранело е така конструиран, че предната и задната секция са еднообемни и могат да се сменят мигновено като при прототипите в състезанията по издръжливост. Същевременно и предният, и задният край на автомобила използват подрами, които позволяват по-лесно сервизиране при инцидент.

„Гледахме какво правят във Формула 1 и при прототипите и просто го копирахме“, коментира Фердинандо Каницо, който ръководи дизайна на GT състезателните автомобили на Ferrari. 

Каницо допълва, че основната идея от самото начало на проекта е била да се оптимизира поддръжката. „Когато махнете предната или задната част например, имате само по един куплунг за електрическата система, а не всевъзможни кабели.“

Двигателят на 296 GT3 е заимстван от серийния автомобил 296 GTB, който бе представен миналата година – трилитров V6 турбо. За да бъде подобрена аеродинамичната ефективност, задната част на двигателя е вдигната с два градуса. Същевременно още при проектирането на серийния автомобил е било решено ъгълът между двата реда цилиндри да бъде увеличен до 120 градуса, за да може турбокомпресорите да бъдат поместени помежду им.

Междуосието е увеличено с 60 мм, а отсъствието на хибридна система (GT3 правилникът не позволява използването ѝ) налага смяната на целия корпус на скоростната кутия. 

Това е първият GT3 автомобил, който Attivita Sportive GT развива самостоятелно. Предишните три версии бяха съвместна разработка с Michelotto.

След близо 8000 тестови километра производството на автомобила вече е факт, като то е поверено на френската компания Oreca. Очаква се доставките да започнат в края на годината, а състезателният дебют да е през януари в „24-те часа на Дейтона“.

Коментари
comments powered by Disqus