Под капака на 499P работи трилитров V6 с принудително пълнене
Ferrari свали официално покривалото на своя прототип, с който ще отбележи завръщането си във водещата категория на „24-те часа на Льо Ман“ и Световния шампионат по издръжливост. 499P е базиран на правилата за хиперкар класа и тръгва по стъпките на Toyota GR010, SCC 007 и Peugeot 9x8, които догодина ще мерят сили с LMDh прототипите.
Името на 499P идва от старата традиция на италианците да изписват кубатурата на един цилиндър, като към числото е добавено и P от прототип. Двигателят е шестцилиндров V6 с ъгъл между цилиндрите от 120 градуса и туин турбо пълненe. Архитектурата копира мотора на новия 296 GT3, но Фердинандо Каницо, ръководител на развойния отдел към Attivita Sportive GT, коментира, че „структурата е коренно различна“.
„Изборът на V6 е правилният път за нас с оглед на посоката, в която се движи серийното ни производство“, допълва още Каницо.
The Ferrari 499P is a beauty! ????#FerrariHypercar #WEC pic.twitter.com/TyeKdxW9CH
— Ferrari Hypercar (@FerrariHypercar) October 29, 2022
V6 моторът е куплиран със седемстепенна трансмисля на Xtrac и 900-волтова хибридна система. Максималната комбинирана мощност на задвижването е ограничена от правилника на 520 кВт, като тя варира в зависимост от BoP таблицата за съответното състезание.
Това ще бъде и официалната цветова схема на 499P, която е препратка към Ferrari 312PB – последния прототип на италианците в ендурънса, с който печелят световния шампионат през 1972 година. Номерата, с които шестимата все още неназовани пилоти ще се състезават, са 50 и 51 и също не са избрани случайно. За последно Ferrari участва във водещата категория преди точно 50 години, а 51 е традиционният номер на Скудерията в GTE Pro.
Италианците направиха шейкдауна на новия прототип в началото на юли, а в тестовете участват два автомобила. Близо 12 000 км са изминати досега при подготовката им за дебюта в WEC догодина. Скоро Скудерията трябва да направи и първата си 24-часова симулация.