Презентацията се проведе в онлайн формат, първият нов модел, показан след паузата
Очакваното обновяване на кабриолета Ferrari Portofino вече и факт и донесе на модела допълнителна буква M към името: Portofino M (Modificata). Автомобилът, разбира се, получава коригиран външен вид. Но преди всичко модификацията засегна задвижващата система . Спортният автомобил има доработен 3,9 битурбо осемцилиндров агрегат, чиято мощност е доведена до нивото на новото купе Roma: 620 к.с. и 760 Нм срещу 600 к.с. на предишния Portofino в същия момент. А седемстепенната роботизирана трансмисия от модела от преди промяната отстъпва място на нова осемстепенна.
Моделът има доработен въздухозаборник в бронята и вентилационните прозорци отстрани, както и наклонена черта на ръба на бронята, визуално съвпадащ с дизайна на страничните стени. Радиаторната решетка разполага с нови алуминиеви ленти с контрастни скосени ръбове.
Задната броня поради новата изпускателна система (при която задната двойка накрайници премахната) е станала по-компактна и визуално лаконична, дифузорът се е отделил от бронята и вече може да бъде поръчан в карбонови влакна.
Новата роботизирана трасмисия с два „мокри“ съединителя е най-близката роднина на тази на суперавтомобила Ferrari SF90 Stradale. Само във версията Portofino M предавателните числа са по-дълги и е интегрирана механична задна предавка (SF90 прави това без него, като се връща само на електрически двигатели). Автомобилът получава шесто поколение на комплекса Side Slip Control (SSC), който сега съчетава електронно управляван диференциал E-Diff, адаптивни амортисьори SCM-E Frs, контрол на сцеплението F1-TCS и система за странично динамично управление Ferrari Dynamic Enhancer (FDE). дебютира на купето 488 Pista.
Той прецизно регулира налягането в спирачните вериги за всяко колело, като същевременно не замества обичайната система за стабилизация, но осигурява по-стабилен и предвидим изход от бързите завои. Системата FDE се активира, когато в превключвателя за режим е избрано ново - Race. Общо има пет програми (Wet, Comfort, Sport, Race и ESC-Off). Всичко това се допълва от по-прецизен и незабавен отговор на спирачния педал, който има 10% намаление на хода.
Дължината на кабриолета е 4594 (+8 мм спрямо предшественика), широчината (1938), височината (1318), междуосиеуто (2670 мм) остават същите. Между другото, презентацията се проведе само в онлайн формат. И това е първият нов модел на марката, показан след принудителна пауза поради пандемията.
Сред другите нововъведения италианците споменават и нови разпределителни валове в двигателя, така наречения плосък колянов вал и ревизирана изпускателна система, сензор за скорост на турбината (той им позволява да увеличат допустимата скорост), филтър за твърди частици GPF, а също и устройство с променливо усилване. Той регулира максималния въртящ момент на вала на двигателя с вътрешно горене, в зависимост от избраната предавка (тази програма оптимално балансира между динамика и нисък разход на гориво).
Интериорът, с чифт подредени TFT екрани, обграждащи аналоговия тахометър, 10,25-инчов централен сензорен екран и седеминчов сензорен екран пред предния пътник, едва се е променил, с изключение на малките гарнитури.
Всъщност динамиката на Portofino M е следната. Ускораявянето от нула до 100 км/ч е подобрено от 3,5 с до 3,45 сек, максималната скорост (над 320 км/ч) остана същата, но при упражнението 0-200 км/ч напредъкът е по-забележим - времето намалява от 10,8 сек на 9, 8. В същото време моделът с прибиращ се твърд покрив, който подобри динамиката си, остава удобен и дори по-удобен. За Portofino Mе обявен богат набор от помощници на водача, включително адаптивен круиз контрол с функция Stop & Go, разпознаване на знаци, околна визия, наблюдение на лентата. А след това има тристепенна вентилация за седалката и облегалката и нагревател за врата с три нива на нагряване, който в допълнение настройва работата си спрямо скоростта на автомобила.