Дори и двигателят на Скудерията ще бъде преработен из основи
Ferrari направи много силна втора половина на сезона, но въпреки това италианците разочароваха феновете си и не оправдаха очакванията за първа шампионска титла от 2008 г. насам.
Същевременно уточненията, които ФИА направи относно дебита на разхода на гориво в края на годината, видимо отнеха част от предимството, което Скудерията имаше благодарение на задвижващата си система. Всички тези фактори са причината екипът на Матиа Биното да направи куп модификации при наследника на SF90.
"Направихме много промени по задвижващата система. И то в цялостната архитектура, по самия цилиндър”, коментира тим шефът на Скудерията Матиа Биното.
„Преразгледахме абсолютно всичко. Има куп неща, които можем да направим. Промените по двигателя, които сме планирали за следващата година, са много съществени.”
Аероконцепцията на Ferrari за 2019 г. разчиташе на ниски нива на притискане, съответно и на челно съпротивление, което в комбинация с мощната задвижващата система даваше на Себастиан Фетел и Шарл Льоклер съществено предимство на правите, но SF90 губеше в завоите. Промените за 2020 г. целят елиминирането на този дефицит.
„Автомобилът ни за 2020 г. ще има повече аеропритискане. Това автоматично означава и по-високо челно съпротивление. Не очакваме да имаме толкова голямо предимство на правите. Но няма как да знаем в каква посока вървят останалите”, продължава Биното.
„Тази година научихме, че се нуждаем от повече аеропритискане. Както видяхме в края на сезона, все още имаме да наваксваме. Ето защо търсим повече притискане, което неизбежно води до увеличаване на челното съпротивление.”
Новият автомобил на Ferrari ще бъде представен на 11 февруари, осем дена преди началото на предсезонните тестове в Испания.