Във времената на масова електрификация, Ferrari представи атмосферен V12 модел със 725 к.с.
Purosangue (в превод: чистокръвен) обозначава повратен момент в историята на Ferrari. Покойният шеф на Fiat/Chrysler Серджио Маркионе дълго се съпротивляваше на идеята за всъдеход. „Първо ще трябва да ме застреляте“, отговори той при запитване по въпроса през 2016 г. През август 2017 г. той обяви промяна в мнението си, когато представи резултатите на компанията за второто тримесечие на инвеститорите. Цитатът остана непроменен, но Маркионе го постави в различен контекст. Той може да бъде застрелян, ако Ferrari нахлуе на пазара със SUV, подобно на тези на BMW, Bentley или Porsche.
Дори при следващия шеф на Ferrari, Луис Камилери, думите "Ferrari" и "SUV" не си подхождаха. Камилери, който след това беше заменен, сподели, че първоначално е бил доста скептичен, но концепцията го убедила. Накрая той признава, че е ентусиазиран поддръжник на проекта. В крайна сметка това разширява клиентската база, особено в Китай, където богатите ценят марката, но вече не мечтаят за спортни коли. Конкурентите от Porsche, Lamborghini, Bentley и Maserati увеличиха значително продажбите си благодарение на SUV моделите. И дори луксозният Rolls-Royce вече идва и като SUV под формата на Cullinan.
Изящество вместо показност
В сравнение с този чудовищно голям Cullinan (5,35 метра, 2,7 тона), новото Ferrari Purosangue е като манекенка. Със своите 4,97 метра той остава под границата от пет метра, а обещаните 2033 кг тегло без товар са направо нищожни за днешния супер луксозен SUV сегмент. Осанката на модела показва елегантни линии и цялостна липса на бруталност. С изваяните си арки на калниците, ниския покрив и скосен заден прозорец, удължената и стесняваща се предна част и не на последно място много ефектните колела с пет спици (отпред 22 инча, отзад 23 инча), Ferrari Purosangue не само много умело прикрива реалните си размери, но наистина прилича повече на спортен хечбек, отколкото на SUV. Основната форма не се различава от тази на Shooting Brake модела GTC4 Lusso. Само височината над пътя, която е нетипична за Ferrari, показва кой сегмент иска да завладее Purosangue.
Б-колоната остава, въпреки противоположните врати
Изчистеният дизайн е големият коз на Purosangue. Малките дръжки на предните врати са вдлъбнати в каросерията, докато тези на задните врати не могат да се видят отвън, защото могат се отварят само отвътре. Тъй като от Ferrari са се спряли на противоположно-отварящи се врати отзад, те оперират електрически под ъгъл от 79 градуса чрез натискане на бутон. Въпреки малкия отвор на задната врата, този трик позволява доста лесен достъп до втория ред. От съображения за устойчивост на шасито Ferrari не се справя без Б-колона - технология, с която някои конкуренти успяват да се справят. В допълнение към забележителния дизайн, чистокръвният жребец от Маранело предлага много благини, започвайки разбира се с най-важния елемент във всяко Ferrari - двигателят. Противно на първоначалните предположения, Ferrari се постараха много тук. Вместо да използват по-малък шест или осемцилиндров двигател, подпомогнат от хибридна и/или турбо технология, Purosangue разполага с върховия двигател на марката, 6,5-литровия V12 агрегат с атмосферно пълнене, специално напаснат към нуждите на гиганта от Маранело.
Най-мощният SUV на планетата
Причината за ревизията е да направи машината "по-подходяща за ежедневна употреба", за използване като семеен SUV и да доставя достатъчен въртящ момент дори в ниските обороти. 80% от максималния въртящ момент е наличен от 2100 об./мин. Що се отнася до максималната мощност, V12 атмосферният двигател със 725 к.с. се среща и във Ferrari 812 Superfast, но това е достатъчно, за да излезе начело пред конкуренцията от мощни SUV. Не само американските момчета (Dodge Durango SRT Hellcat, Jeep Grand Cherokee Trackhawk) са надминати. Изтъкнатите европейски благородни конкуренти Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus Performante и дори новият Aston Martin DBX707 се нареждат по-надолу в графа мощност. Във Ferrari Purosangue V12 моторът е разположен предно-централно, което значи, че е зад предната ос и използва трансмисия със задвижване на всички колела. Блокът за пренос на мощност за задвижването на предните колела е пред дванадесетцилиндровия двигател.Отделен изход на коляновия вал задвижва отделна двустепенна трансмисия с двоен съединител, която чрез интегрирана система за векторизиране на въртящия момент захранва двете предни колела с мощност при нужда. В ежедневието Purosangue е автомобил със задно задвижване, а трансмисията с двоен съединител, която задвижва задните колела, има осем предавки. Осма предавка изпълнява функцията на овърдрайв като степен за намаляване на оборотите на дълъг път.
Сигурност на пътя
Purosangue предлага очакваната армада от системи за подпомагане на водача, включително адаптивен круиз контрол (ACC), автоматично аварийно спиране (AEB), автоматични къси/дълги светлини (HBA/HBAM), предупреждение за напускане на лентата (LDW), асистент за следена на лентата (LKA) , асистент за мъртва точка (BSD), предупреждение за задръстване (RCTA), разпознаване на пътни знаци (TSR), асистент за сънливост и внимание (DDA) и камера за паркиране (NSW). Друг асистент за шофиране, електронно контролирано спускане по наклон (HDC), празнува своя дебют при Ferrari. HDC може също така да осигури ценна услуга при шофиране в планината на хлъзгави повърхности. Вместо кокпит с централен дисплей на информационно-развлекателната система, пътникът във Ferrari Purosangue е интегриран в действието със собствен дисплей, обграден от въздуховоди. Според Ferrari страната на пилота е вдъхновена от SF90 Stradale, превключвателят Manettino върху мултифункционалния волан разбира се е наличен, а дисплеят на водача е доминиран от кръглия оборотомер.
Бронирани постелки на пода
За използване като семеен SUV Ferrari Purosangue разчита на задни индивидуални седалки, които са електрически регулируеми и отопляеми. За по-голям капацитет на багажника, те могат да бъдат сгънати напред. Това е функция, която не сме предполагали да свържем с модел на Ferrari. Вместо традиционния килим или кожа за подовата настилка, има и опция за бронирана балистична тъкан, която се използва и във военни униформи поради изключителната си устойчивост и издръжливост.
Цени и производство
Очаква се Ferrari Purosangue да влезе в производство в края на 2022 г. Според настоящите доклади, първите доставки ще се осъществят през второто тримесечие на 2023 г. От Ferrari все още не са дали подробности за цената, но тя трябва да започне от малко под 400 000 евро.