Моделът F355 GTS (1995-1999 г.) епоследната серийна Targa в гамата на марката
Специалистите от Ferrari са подали молба до европейската патентна служба за покрива Targa Top със свалящ се твърд панел, който се прикрепя към предната рамка на предното стъкло и отзад – със здрава дъга по цялата широчина на каросерията. Италианците не измислят таргата отново: патентът описва специфичното изпълнение, детайлите, например, които помагат за намаляване на аеродинамичната турбуленция при открито положение. Този патент, обаче, може да означава връщане на Ferrari към серийнаTarga, чието производство бе преустановено преди близо двадесет години.
Моделът F355 GTS (1995-1999 г.) беше последната серийна Targa в гамата на Ferrari (произведени са 2577 бройки). Оттогава този тип каросерия се използва само за специални модели с лимитиран тираж.
Последните модели на Ferrari, които имат твърда подвижна покривна секция, са J50 и LaFerrari Aperta 2016 г., произведени са 10 и 210 екземпляра, съответно.
Прекъсването е условно. Конвенционалната Targa на Ferrari наистина "приключи” през 1999 г. с модела F355 GTS. Но лимитирани серии, произведени в малки количества, а понякога и само в един екземпляр, разбира се, съществуват. Можем да си спомним 559 от модела 575 Superamerica с екзотичен сваляем покрив или единствения екземпляр на Superamerica 45 и не по-малко уникалния P540 Superfast Aperta, както и лимитираните LaFerrari Aperta и Ferrari J50.
Ако патентът означава връщане към интереса към каросерия тарга, то най-вероятният кандидат за такава трансформация е моделът 488. Това може да бъде допълнение в гамата от модификации (GTB, Spider и Pista) тарга 488 GTS, наречена по аналогия с GTS на F355. В сравнение с каросерия роудстър тарга с карбонова централна секция, която се сваля на ръка, би била значително по-лека и по-здрава. Заедно с това тя ще осигури на пътниците всички предимства на открития покрив.