За първи път Ferrari представя два XX модела с одобрение за движение по пътищата – това са наточените версии SF90 Stradale и Spider. Както обикновено, мощността и цената са неимоверно високи.
За Ferrari с точно 1000 к.с. серийната версия на SF90 всъщност изглежда сравнително сдържана. Въпреки това сравнително рано стана ясно, че италианците ще произведат по-наточен и значително по-подготвен за състезателни писти вариант. Сега червените от Маранело разкриват тайната и представят два лимитирани специални модела на хибридния суперспортен автомобил: SF90 XX Stradale и SF90 XX Spider.
Формата и пропорциите ясно показват, че двете XX версии са базирани на SF90 Stradale. Външният вид обаче е променен – най-вече чрез голямото фиксирано задно крило. Твърди се, че специално версията Stradale има най-ефективната аеродинамика от всички модели на Ferrari досега в XX вариант и по отношение на възможностите си е сравнима само с хиперспортния автомобил LaFerrari.
Мащабни модификации
В сравнение със стандартния модел е подобрена не само аеродинамиката, но и контролът на охлаждащия въздух. Множество активни елементи осигуряват по-добър приток на свеж въздух към двигателя, повече мощност и с натискането на един бутон – още по-голяма притискаща сила. Някои елементи в действителност са взети от успешния състезателен автомобил 196 GT3, с който Ferrari спечели за първи път 24-часовото състезание на Нюрбургринг през 2023 г.
Подобно на SF90 Stradale, SF90 XX Stradale също има три електромотора – един отзад между двигателя с вътрешно горене и трансмисията и два на предния мост. В тази конфигурация електрическите двигатели осигуряват максимална мощност от 171 кВт или 233 к.с. В режим E-Drive запасът от енергия в литиево-йонната батерия е достатъчен за електрически пробег от 25 км и максимална скорост от 135 км/ч.
Променено задвижване
Сърцето на plug-in хибрида, разбира се, е могъщият V8 турбодвигател, който е разположен централно в задната част. В SF90 XX моторът F154FB генерира 797 к.с. (стандартно: 780 к.с.). Ferrari постига допълнителната мощност чрез по-висока компресия, повишаващо ефективността полиране на всмукателния и изпускателния тракт, както и чрез използването на нови бутала и специална обработка на горивните камери. Отпадането на системата за вторично подаване на въздух спестява 3,5 килограма от теглото на двигателя.
Заедно с електрическите мотори задвижващата система генерира 1030 к.с. при собствено тегло от само 1660 кг. Това позволява на Ferrari SF90 XX Stradale и Spider да ускоряват от място до 100 км/ч за 2,3 секунди и до 200 км/ч само за 6,7 секунди. Максималната скорост е ограничена до 320 км/ч.
Ексклузивен снаряд
Такова ексклузивно пътно поведение при Ferrari традиционно се заплаща с висока цена. Дори "конвенционалният" SF90 се предлага срещу не по-малко от 435 000 евро, а с няколко екстри бързо може да надхвърли половин милион. Ferrari ще ограничи стриктно вариантите XX. Италианците планират да построят 799 екземпляра от SF90 XX Stradale. SF90 XX Spider дори е лимитиран до 599 бройки. Въпреки че официалните цени все още не са известни, не само на феновете трябва да е ясно, че съответните суми ще бъдат в седемцифрения диапазон.
Снимки: Ferrari