Льоклер ще бъде наказан заради смяна на задвижващата система
Правилникът във Формула 1 позволява веднъж годишно промяна на всеки от компонентите в задвижващата система. Ferrari не се бори за челните позиции в шампионата този сезон, но като част от подготовката си за 2022 г. ще използва нов хибриден модул за предстоящата Гран при на Русия.
Промяната няма да има съществено отражение върху динамичните показатели. Според първоначалната информация мощността ще нарасне с по-малко от десет конски сили. Надеждността и възможността за по-гъвкав контрол над отделните модули обаче е същественият плюс, който Скудерията преследва.
Шарл Льоклер ще се възползва първи от новата задвижваща система, което ще го остави на последна позиция на старта в Гран при на Русия заради предстоящите наказания. Карлос Сайнц ще използва старата, но ако резултатите от Сочи са положителни, също ще премине към новия модул в първия възможен момент.
„Основната ни цел е да натрупаме опит за 2022 година“, коментират от Ferrari в официалното си съобщение за предстоящия уикенд в Русия.
„Положихме страшно много усилия в тази посока, както от техническо естество, така и от гледна точка на логистиката, за да можем да използваме този ъпдейт колкото се може по-рано. Двамата ни пилоти ще го получат в различен етап от сезона.“
„Шарл първи ще разчита на новата хибридна система. Решението е предпазна мярка с оглед на потенциалния риск от това да използваме батерията, която пострада при инцидента (с Ланс Строл) в Унгария. В Сочи Льоклер ще получи напълно нова задвижваща система, в резултат на което ще потегли от дъното на стартовата решетка.“
Ferrari се смъкна на четвърта позиция в шампионата на конструкторите, след като McLaren взе двойна победа в Гран при на Италия и се откъсна на 13,5 точки пред Скудерията.