Скоро ще видим открити версии на 812 Superfast (9 септември) и F8 Tributo (24 септември)
Изпълнителният директор на Ferrari Луи Камилери наскоро обеща две световни премиери през септември, но не каза за какво става дума. Сега, благодарение на клиент, който публикува в Instagram снимка на хартия за подаръци със силуети на новите модели, можем да направим прогноза. Скоро ще видим открити версии на 812 Superfast (9 септември, твърдят вътрешни източници) и F8 Tributo (24 септември). Съответно, Tributo Spider трябва да бъде по-ефективен от 488 Pista Spider. Но откритият Superfast и по аналогия на моделната гама на марката трябва да бъде значително подобрен. Не може да се твърде, че Ferrari не е имал открити автомобили с предно разположен V12 двигател (виж колажа по-долу), но това са само лимитирани проекти.
Последните открити модели от Маранело с V12 двигател са два роудстъра Ferrari Monza SP1 и SP2 (на снимката). Но те са част от специалната серия Icona и ще излязат в лимитирано издание. Марката обаче се нуждае от подобни модели в обичайната моделна гама. Например топ роудстър V12.
Предшественикът на 812 Superfast с две врати - моделът F12berlinetta, нямаше серийна открита версия, но се появиха два екземпляра от F12 TRS и десет роудстъра F60 America (най-горния ред). По-долу: единствен роудстър SP3JC, база F12tdf и лимитиран открит модел SA Aperta (120 броя), създадени на базата на купето 599.
F8 Tributo е оборудван с осемцилиндров битурбо 3,8 със 720 к.с., 770 Нм. В откритата версия мощността няма да бъде по-малка, или може би конструкторите няма да бъдат много щедри по отношение на конските сили. Трябва да обяснят защо Tributo Spider це бъде по-добър от Pista Spider. Със сигурност италианците са работили върху намаляването на теглото. Между другото, по-скромен модел - кабриолетът Ferrari Portofino с 600 к.с., миналия месец получи наградата Altair Enlighten, присъждана веднъж годишно в САЩ за постижения в намаляването на теглото на автомобила. Съдиите харесаха алуминиевото шаси на модела.
Сравняваме силуетите на спайдърите и закритите източници - 812 Superfast и F8 Tributo (на снимката по-долу).
Купето 812 Superfast използва атмосферен V12 6у5 (800 к.с., 718 Нм). Можем да очакваме същото и при откритата версия (вътрешни източници твърдят , че тя ще получи индекс 812 GTS). Не е изключено мощността на двигателя с вътрешно горене да бъде увеличена до 810 к.с. и 719 Нм, както при лимитираните модели SP1 и SP2.
Тази година ни чака още една премиера: през ноември Ferrari трябва да покаже нов модел, вероятно дълго очаквания хибрид V6, един вид по-достъпна алтернатива на осемцилиндровото хибридно купе SF90 Stradale. И някъде от 2020 до 2022 г. (източниците посочват различни дати), компанията ще представи първия си почти кросоувър Purosangue. Почти - защото конструкторите на модела не харесват термина „кросоувър“, а предпочитат всякакви замествания като „по-висок спортен автомобил“.