Италианците представиха SF21 два дена преди началото на тестовете
Ferrari стана последният отбор, който разкри автомобила си за сезон 2021. SF21 е пряк наследник на миналогодишният SF1000, но трябва да върне италианците в голямата битка, след като през 2020 г. те записаха най-слабото си постижение от 40 години насам – шеста позиция в шампионата на конструкторите и едва 131 спечелени точки.
Противно на тенденцията SF21 се различава съществено спрямо SF1000, като промените далеч не се изчерпват до задължителните под, аероелементи около задните спирачки и дифузор. Дори и носът на новия автомобил е модифициран, въпреки че запазва изтънената централна част от миналата година.
Двигателят на Ferrari също е нов след фиаското миналата година, което трябва да подобри представянето на Скудерията главно на правите. „Ако се съди по днешните симулации и това, което виждаме като данни от стенда за двигатели и от аеродинамичния тунел, то би трябвало да сме наваксали доста от загубената скорост на правите“, коментира тим шефът Матиа Биното, допълвайки че новият автомобил е и значително по-ефективен като съотношение челно съпротивление/притискане.
И цветовата схема на SF21 се различава съществено, като повечето критики на феновете са насочени именно в тази посока. Традиционното бургундско червено се завръща в задната част на автомобила, като започва да прелива плавно от основния червен цвят приблизително в зоната на чупката на „акулската перка“. Същевременно логото на водещия спонсор Mission Winnow се появява в електриково зелено.
Другата съществена промяна в Скудерията засяга пилотската линия. Младата звезда на италианците Шарл Льоклер остава в отбора за трета поредна година, но Себастиан Фетел отстъпва място на Карлос Сайнц младши, който пристига от McLaren.
Шейкдаунът на SF21 е планиран за утре на „Сахир“, а в петък започват колективните тестове, които ще бъдат също в Бахрейн.