Четирикратният шампион смята, че германците няма да създават проблеми
През 2019 г. Mercedes увеличи дела си в Aston Martin на 20%, като синергията между двете компании не се ограничава единствено до серийното производство. Racing Point, предшественикът на Aston Martin Cognizant Formula One Team, използва шасито на германците от 2019 г., благодарение на което миналия сезон Серхио Перес спечели Гран при на Сахир и регулярно се бореше за челните места заедно с Ланс Строл.
Сътрудничеството с Mercedes осигури огромна инерция на отбора от Силвърстоун, но може да се окаже съществен минус, при положение че Тото Волф и компания се почувстват застрашени. На теория AMR21 би трябвало отново да е сред най-бързите автомобили, защото ръководеният от Андрю Грийн екип интегрира задното окачване на Mercedes от миналия сезон, запазвайки всички положителни характеристики на Racing Point RP20.
Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел, който замени Серио Перес, е категоричен, че ако AMR21 има потенциал да се бори за победи, Mercedes няма да сложи прът в колелата на екипа от Силвърстоун въпреки близостта на двата отбора.
„Винаги може да се довериш на партньор като Mercedes и да си сигурен, че ще си равнопоставен. Ако си по-бърз, няма да ти попречат да спечелиш“, коментира германецът за RacingNews365.
„Мисля, че този начин на мислене вече е остарял. Разбирам какво имате предвид, но аз не се притеснявам."
„Смятам, че ако сме близо до Mercedes, това само по себе си ще е добро постижение и (евентуалните заповеди) ще са последното, за което да се притеснявам.“
Фетел осъзнава, че най-силният коз на Aston Martin е именно немският производител, който продължава да има предимство с двигателя.
„Задвижващата система на Mercedes е най-силната на стартовата решетка. За първи път ще имам възможност да карам с двигател на Mercedes във Формула 1 и нямам търпение да видя как работи.“
„Ние очевидно нямаме отговорности за двигателя и развитието му и можем единствено да се възползваме от силата на нашия партньор. Трябва да се концентрираме върху автомобила и да не се притесняваме за останалото. Дори и това е достатъчно тежка задача“, завършва германецът.