Нико Розберг е категоричен, че наказанието на германеца е напълно заслужено
Себастиан Фетел (Ferrari) загуби сигурна победа в Гран при на Канада, след като сгреши на трети завой и връщайки се на пистата, блокира втория Люис Хамилтън (Mercedes). Последвалото петсекундно наказание се оказа непреодолимо за четирикратния шампион, който мина пръв под карирания флаг, но в крайното класиране завърши втори.
Веднага след финала Фетел трябваше да вкара своя автомобил в импровизирания закрит парк, предназначен за първите трима. Той обаче потегли директно към стандартния закрит парк, след което мина през кантара на ФИА. Първоначалните му планове са били въобще да не се качи на подиума, но впоследствие Фетел е променил решението си, за да се включи в церемонията по награждаването от уважение към Хамилтън и към съотборника си Шарл Льоклер.
„Паркирах в закрития парк. Но в другия, който не е за първите трима, след което отидох да ме претеглят”, коментира Фетел. „В този момент не исках по никакъв начин да ставам част от събитията след финала. Бях запалил много. Бях гневен и разочарован, но мисля, че всички знаят защо.”
„Но трябваше да уважа Люис и Шарл, както и представителя на Mercedes на подиума (Марга Торес). Трябваше да съм част от подиума. Не исках да съм там, исках просто да си тръгна. Същото беше и на пресконференцията. Просто трябваше да съм там!”
Голяма част от бившите и настоящи пилоти подкрепиха Фетел след скандалния развой на Гран при на Канада. Шампионът за 2016 г. Нико Розберг обаче защити Емануеле Пиро и останалите стюарди.
„Наказанието е заслужено. „О, изгубих контрол, гумите ми бяха мръсни, не видях Люис!” Всичко това не е извинение. Наказанието е напълно заслужено!”, коментира Розберг, допълвайки, че вместо да се оплаква по радиото, Фетел е можел да се концентрира върху пилотирането си и да отвори необходимите пет секунди преднина.
„Можеше да не се оплаква по радиото, когато решението стана ясно. Така и така няма как да го промениш по този начин. А той не спираше да се оплаква вместо да се концентрира върху пилотирането и да пробва да навакса тези пет секунди. Тогава имаше 3,3 секунди преднина”, завършва бившият пилот на Mercedes.