Дъждът превърна надпреварата на "Хокенхайм" в същински трилър
Люис Хамилтън (Mercedes) спечели Гран при на Германия и си върна лидерската позиция в шампионата, въпреки че стартира едва четиринайсети. Себастиан Фетел (Ferrari) водеше с десет секунди, но сгреши фатално 25 обиколки преди края и отпадна. Редом до Хамилтън на подиума застанаха Валтери Ботас (Mercedes) и Кими Райконен.
След квалификацията Люис Хамилтън бе абсолютен аутсайдер. Британецът остана едва четиринайсети, докато съперникът му за титлата Себастиан Фетел се пребори за полпозишъна. В неделя следобед обаче двамата размениха позициите си и настоящият световен шампион нанесе жесток удар в спора за шампионското отличие.
До 52-ата обиколка всичко вървеше прекрасно за Фетел. Германецът имаше близо десет секунди преднина в челото и буреносните облаци, които бяха надвиснали над „Хокенхайн”, не трябваше по никакъв начин да го притесняват. Когато започна леко да вали обаче, четирикратният световен шампион направи непростима грешка. Фетел излетя от пистата на тринайсети завой и се заби в предпазните заграждения!
Това бе жесток удар за целия екип на Ferrari, тъй като Скудерията контролираше изцяло развоя на надпреварата. Стратегията с къс първи стинт позволи на Райконен да прескочи Фетел в боксовете и двамата диктуваха темпото в челото. В 39-ата обиколка Ferrari прецени, че германецът има по-големи шансове за победата и инструктира Кими да му отстъпи първото място.
Това бе първият удар за Райконен. Вторият дойде в трафика малко преди катастрофата на Фетел. Изостаналият с обиколка Кевин Магнусен (Haas F1) забави финландеца и Валтери Ботас мина пред него. Последвалият инцидент на Фетел и изкара сейфти кара на пистата и когато всички очакваха именно Ботас да поведе колоната, Mercedes вкара своя състезател в бокса. Механиците не бяха готови за реакция и съотборникът на Хамилтън трябваше безучастно да гледа как победата се изплъзва от ръцете му.
В следващия тур обаче и Ferrari вкара Райконен в бокса и чудото се случи. Хамилтън, който в последния момент реши да не сменя своите гуми, водеше колоната зад автомобила за сигурност, следван от Ботас и Райконен. Десет обиколки преди края Бернд Майлендер се прибра и шоуто започна.
За съжаление то продължи твърде кратко. Видно бе, че гумите на Ботас са в много по-добро състояние, той захапа на мига Хамилтън и в шести завой бе само крачка от това да го изпревари. От питуола на Mercedes обаче бяха категорични, че двамата състезатели трябва да запазят позициите си и да не се атакуват. При стеклите се обстоятелства Хамилтън просто трябваше да закара своя автомобил до финала и да спечели 66-ата си победа във Формула 1.
Настоящият световен шампион нямаше да стигне до успеха, ако късметът не беше с него и ако от Mercedes не бяха инструктирали Ботас да не го атакува. Постижението му обаче в никакъв случай не трябва да се омаловажава. Още в 14-ата обиколка той вече се движеше пети, въпреки че потегли едва четиринайсети, а на финала записа и най-бързата обиколка.
Ботас, който в петък поднови договора си с Mercedes, завърши на 4,5 секунди зад Хамилтън, а Райконен допълни подиума, което е и единствената утеха за Ferrari. Италианците направиха серия от стратегически грешки, което в комбинация с безумната катастрофа на Хамилтън им коства първата позиция в шампионата на конструкторите.
Макс Верстапен (Red Bull) рискува в 47-ата обиколка и сложи интермедиа гуми, но дъждът така и не се засили достатъчно, за да оправдае решението му. Въпреки това холандецът с лекота запази четвъртото си място, докато съотборникът му Даниел Рикардо отпадна в 29-ата обиколка заради повреда в задвижващата система.
Нико Хюлкенберг (Renault) завърши пети, а Ромен Грожан изненадващо се пребори за шестото място, въпреки че Haas F1 обърка тотално стратегията при дъжда. Французинът изпревари три обиколки преди края Маркус Ериксон (Sauber), а във финалния тур – и Серхио Перес (Force India). Мексиканецът се завъртя на осми завой и въпреки това завърши пред съотборника си Естебан Окон.
Маркус Ериксон и Брендън Хартли (Toro Rosso) допълниха челната десетка, за което голяма заслуга има Карлос Сайн (Renault). Испанецът бе наказан с десет секунди заради изпреварване при автомобил за сигурност на пистата и остана дванайсети на финала. Пълните резултати може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Следващият старт във Формула 1 е само след седмица в Унгария.