Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Фетел спечели квалификацията в Канада

09.06.2018 21:22
Фетел спечели квалификацията в Канада

По-малко от четири десети разделиха първите шестима

Валтери Ботас (Mercedes) изненадващо се оказа най-сериозният преследвач на германеца и ще стартира редом до него от първа редица. Макс Верстапен (Red Bull) се пребори за третото място, след като изпревари Люис Хамилтън (Mercedes) с последната си обиколка.

Себастиан Фетел спечели първия пол за Ferrari на пистата „Жил Вилньов” от 2001 г. насам, след катo изпревари с 93 хилядни Валтери Ботас. Германецът излезе начело още след първите опити и въпреки че допусна една малка грешка във финалната обиколка, подобри резултата си и взе пола с 1:10.764 минути.

В екипа на Mercedes имаха сериозни опасения за Гран при на Канада, тъй като Хамилтън и Ботас не получиха нови двигатели, а успоредно с това двамата не разполагаха с достатъчно хипер меки гуми след стратегическа грешка при предварителния избор. При това положение и Ботас, и Хамилтън трябваше да се примирят с ролята на преследвачи.

Финландецът се справи по-добре от своя съотборник и след блестяща последна обиколка се пребори за второто място. Хамилтън сгреши на два пъти в обратния завой и съвсем логично отстъпи третото място на Макс Верстапен на финала.

Холандецът беше най-бърз и в трите тренировки, но липсата на достатъчно мощност на правата в квалификационни условия му попречи да се бори за пола заедно със състезателите на Mercedes и Ferrari. Въпреки това Верстапен прескочи и Хамилтън, и Кими Райконен (Ferrari), който сгреши във втори завой при финалния си опит, и съотборника си Даниел Рикардо.

По-малко от четири десети разделиха първите шестима, което е предпоставка за оспорвана надпревара в неделя. Другият интересен факт от квалификацията е, че пилотите на Mercedes и Ferrari ще стартират с ултра меките гуми в неделя, докато Верстапен и Рикардо - с хипер меките.

На повече от 1,2 секунди зад Фетел завърши седмият Нико Хюлкенберг, който бе най-бърз във втория ешелон. Renault вкара и двамата си пилоти в топ 10, като Карлос Сайнц завърши девети. Force India копира постижението на французите благодарение на осмата позиция на Естебан Окон и десетата на Серхио Перес.

Единайсетият Кевин Магнусен остана само на крачка от участие в Q3, докато съотборникът му в екипа на Haas F1 Ромен Грожан не записа дори и една обиколка, след като получи повреда в двигателя още при излизането от бокса. Квалификацията в Канада бе пълен кошмар и за McLaren. Фернандо Алонсо завърши едва четиринайсети, а Щьофел Вандоорн – петнайсети.

Брендън Хартли (Toro Rosso) поднесе приятната изненада в Q2, след като се пребори за дванайсетото място благодарение на новия двигател на Honda. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.

Стартът за Голямата награда на Канада е в неделя от 21:10 българско време.

Коментари
comments powered by Disqus