Хамилтън бе последен, но си проби път до второто място
Две излизания на автомобила за сигурност превърнаха Гран при на Великобритания в същинска рулетка единайсет обиколки преди финала. Зад Люис Хамилтън (Mercedes) и Себастиан Фетел (Ferrari) завърши Кими Райконен (Ferrari), въпреки че той бе наказан с десет секунди заради контакта с британеца в първата обиколка.
Още квалификацията на „Силвърстоун” предвещаваше жестока битка за Голямата награда на Великобритания, но това, което се случи на пистата в неделя, надхвърли всички очаквания. А след първата половина от надпреварата ситуацията далеч не изглеждаше толкова драматична и обещаваща.
Спечелилият полпозишън Хамилтън се забави на старта и позволи на Фетел и Ботас да го изпреварят, за да се стигне до контакта с Кими Райконен на трети завой. За финландеца първоначалните последици от катастрофата бяха минимални, докато Хамилтън остана в дъното на колоната. На финала обаче британецът завърши пред своя съперник след поредица от обрати.
Първият дойде в 33-ата обиколка. Фетел водеше убедително пред Ботас, но Маркус Ериксон (Sauber) катастрофира тежко на „Аби”и сейфти карът поведе колоната. Четирикратният световен шампион се отправи към бокса, докато двамата пилоти на Mercedes останаха на пистата. Рискованата стратегия изведе Ботас начело, следван от Фетел и Хамилтън, който си проби път до челната тройка след серия от впечатляващи изпреварвания, но и благодарение на късното си първо спиране.
При рестарта Кими Райконен, който бе наказан с десет секунди заради контакта с Хамилтън, водеше жестока битка с Макс Верстапен (Red Bull) за четвъртото място. За съжаление тя продължи твърде кратко, защото Карлос Сайнц (Renault) и Ромен Грожан (Haas F1) се удариха на „Копс” и на пистата отново излезе автомобилът за сигурност.
11 обиколки преди края интригата бе по-жива от всякога. Двамата пилоти на Mercedes бяха с медиум гуми на солиден брой обиколки, докато съперниците им от Ferrari разчитаха на почти нови софт сликове. За съжаление Макс Верстапен не можа да се включи в шоуто на финала, тъй като скоростната му кутия блокира малко след рестарта.
Междувременно Фетел захапа Ботас и дебнеше всяка възможност да си върне първото място. Финландецът обаче се защитаваше прекрасно и в един момент изглеждаше фаворит за победата. За съжаление гумите на Ботас не издържаха и пет обиколки преди финала Фетел го изпревари и оглави отново колоната. До карирания флаг германецът не допусна изненади и спечели четвърта победа за сезона, благодарение на която се откъсна на осем точки пред основния си преследвач Хамилтън.
Проблемите на Ботас продължиха и той позволи не само на Хамилтън да го изпревари, но и на Райконен да му отнеме възможността да се качи на подиума. След отпадането на Верстапен четвъртото място отиде в ръцете на съотборника му в Red Bull Даниел Рикардо. Двамата се удариха леко при втория рестарт, в резултат на което Верстапен се завъртя, а впоследствие дойдоха и проблемите му със скоростната кутия.
Нико Хюлкенберг единствен изпробва твърдите гуми и неочаквано изведе Renault на шеста позиция. Зад германеца завършиха Фернандо Алонсо (McLaren), Кевин Магнусен (Haas F1) и Пиер Гасли (Toro Rosso). Десетата позиция на французина обаче е под въпрос, тъй като атаката му спрямо Серхио Перес (Force India) в края на надпреварата се разследва от стюардите.
Гран при на Великобритания донесе поредното разочарование за екипа на Haas F1 въпреки деветото място на Магнусен. След обещаващата квалификация двамата съотборници се удариха на старта, но чашата преля, когато Грожан и Сайнц катастрофираха. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Следващият кръг от Формула 1 е на 22 юли на пистата „Хокенхайм” в Германия.