Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Фетел спря лошата серия с победа в Бразилия

12.11.2017 19:27

Това е първа победа за германеца след Гран при на Унгария

Валтери Ботас (Mercedes) и Кими Райконен (Ferrari) допълниха подиума, а Люис Хамилтън (Mercedes) направи невъзможното и завърши четвърти, въпреки че потегли от питлейна.

Себастиан Фетел (Ferrari) се размина с полпозишъна в събота, след като Ботас му отне първото място заради нищожните 38 хилядни, но в неделя двамата си размениха ролите. Германецът реагира по-добре при загасването на червените светлини и още на първи завой се справи със своя съперник.

Единственият по-напрегнат момент за Фетел дойде при първите и единствени спирания. Пресичащата стратегия на Mercedes даде минимално предимство на Ботас и когато Фетел се върна на пистата обиколка по-късно, финландецът беше непосредствено зад своя съперник.

След този момент Фетел отново се откъсна напред и без особени затруднения запази лидерската позиция, за да спечели първата си победа след Гран при на Унгария през юли. Ботас завърши на 2,8 секунди, а Кими Райконен се качи за трети пореден път на подиума.

През по-голяма част от надпреварата Райконен бе самотен на трета позиция, но на финала трябваше да парира атаките на Люис Хамилтън, който направи изумително състезание. Четирикратният шампион потегли от питлейна, но още в самото начало на пистата излезе сейфти кар и той бързо навакса голяма част от пасива си.

В деветата обиколка Хамилтън вече се движеше десети, след като изпревари Пиер Гасли (Toro Rosso). В двайсетата и Фернандо Алонсо (McLaren) развя белия флаг в битката за шестото място, а тур по-късно и Фелипе Маса (Williams) бе неутрализиран.

Меките гуми на Хамилтън му позволиха да увеличи максимално първия стинт и в 30-ата обиколка британецът поведе колоната. Последвалият бокс го върна на пета позиция, но супер меките сликове му дадоха съществено предимство в спора с Макс Верстапен (Red Bull) за четвъртата позиция и го доближиха на по-малко от секунда от Райконен. На финала Хамилтън се предаде в битката с Кими, тъй като ресурсът на супер меките гуми приключи. Четвъртото място обаче бе прекрасен резултат на фона на драматичната квалификация.

Макс Верстапен остана на близо половин минута зад Хамилтън, след като Red Bull имаше сериозни проблеми на „Интерлагос”. Въпреки това съотборникът му Даниел Рикардо стигна до шестото място. Австралиецът потегли едва четиринайсети, завъртя се в първата обиколка, спорейки си с Щьофел Вандоорн (McLaren) и Кевин Магнусен (Haas F1), но моментално пое към бокса за нови гуми и се върна в играта след серия от впечатляващи изпреварвания.

Фелипе Маса завърши последната си домашна Гран при на седма позиция след жестока битка с Фернандо Алонсо. В нея участваше и деветият Серхио Перес, който единствен представяше Force India заради катастрофата на Естебан Окон с Ромен Грожан (Haas F1) в първата обиколка. Този инцидент сложи точка на серията от 27 поредни финала за Окон и коства наказание от десет секунди за Грожан.

Зад Серхио Перес завършиха съотборниците Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц. Екипът на Renault ограничи оборотите на турбокомпресора на задвижващата си система заради проблемите от Мексико, което остави двамата на обиколка зад победителя. Пълните резултати може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.

Последният двайсети старт за сезона е след две седмици в Абу Даби.

Коментари
comments powered by Disqus