Пилотът на Ferrari смята, че оптималното тегло е между 600 и 620 кг
Теглото на автомобилите във Формула 1 нарасна значително с появата на хибридните задвижващи системи. Добавянето на хейло допълнително вдигна килограмите през 2018 г., като понастоящем границата е 746 кг с пилота.
Според Себастиан Фетел високото тегло има негативен ефект върху поведението на автомобилите и силата на притискане не компенсира, особено в бавните завои.
„Мисля, че тези автомобили са феноменални що се отнася до силата на притискане”, коментира четирикратният световен шампион за Motorsport.com.
„Абсурдно е с колко даунфорс разполагаме и колко брутални можем да сме в средно бързите и високоскоростните завои. В бавните обаче теглото се усеща. Най-осезаемо е, когато хвърляш автомобила от едни в друг завой като при шиканите или на обратните.”
„Ако питате мен, тези автомобили са прекалено тежки. Мисля, че можеше да жертваме част от притискането, то не ни е нужно, но същевременно да намалим теглото. Така времената за обиколка ще останат непроменени. Може дори да сме малко по-бързи.”
Една от основните идеи, които стоят зад по-високото тегло на автомобилите през последното десетилетие, е пряко свързана с ограничаването на разходите. Свръхлеките, съответно и пределно скъпи материали, не са наложителни при тези широки граници. Системите за безопасност също са фактор. Фетел обаче смята, че промяната е възможна.
„Поехме в тази посока заради задвижващата система и допълнителните елементи, които идват с нея. Разбира се и заради системите за безопасност, а никой не иска да правим крачка назад там. Все пак само хейло е 10 килограма. Сигурен съм, че може да стане по-лек и същевременно да е достатъчно здрав.”
„Това, което искам да кажа, е, че килограмите са задължителни в определени зони. Но в други? Спорно е! Не трябва да забравяме колко страхотно бе усещането с 600 – 620 кг. А сега минимумът е 750.”
„Чувството е коренно различно! Именно това те изненадва най-много в картинга. Там мощността не е голяма, но съотношението спрямо теглото е впечатляващо. Килограмите са толкова малко и поведението е впечатляващо.”
„Няма аеро, така че не си достатъчно бърз. Но точно това ни липса, онова усещане, играта. Сега усещаш цялата тази инерция, масата.”
Новият технически правилник, който трябваше да влезе в сила догодина, но бе отложен за 2022-а заради COVID-19, гласи, че минималното тегло ще бъде 768 кг. Не е изключено обаче летвата да бъде вдигната дори на 775 кг заради по-високите изисквания при краштестовете.