Неофициалната договорка засяга задвижващите системи на Скудерията
Двигателите на Ferrari станаха централна тема през изминалия сезон, след като италианците неколкократно бяха обвинявани, че заобикалят рестрикциите около максималния дебит на горивото, но същевременно нито един отбор не протестира задвижващата им система. Въпреки това ФИА публикува серия от директиви, с които да затегне правилника, но явно безуспешно, защото на финала Федерацията е постигнала индивидуално споразумение с Ferrari.
"ФИА съобщава, че след обстойното техническо проучване е завършила анализа върху начина, по който оперира задвижващата система на Scuderia Ferrari и е постигнала споразумение с отбора. Подробностите по това споразумение ще останат достояние само на двете страни”, гласи официалното съобщение на Федерацията.
„ФИА и Scuderia Ferrari постигнаха споразумение за серия от технически ангажименти, които ще подобрят инспекцията на всички задвижващи системи във Формула 1 за предстоящите сезони, както и за помощ към ФИА (от страна на Ferrari) в посока други регулаторни процедури във Формула 1, развойни дейности върху въглеродните емисии и алтернативните горива”, се казва още в публикацията.
Изказването на ФИА е меко казано изненадващо, защото от него не става ясно дали италианците наистина са заобикаляли техническия правилник. То единствено предполага наличието на дадена нередност, за която обаче Федерацията е склонна да си затвори очите, при положение че Ferrari ѝ съдейства за монтиоринга на останалите тимове.
Именно тази стратегия позволи на Скудерията прословутото вето върху правилника, което отбора все още притежава независимо от смяната на собственика на Формула 1. Вероятно цялостният процес е и причината ФИА да въведе втори задължителен дебитомер за предстоящия сезон.
Същевременно Ferrari показва изненадващо слаби резултати на правите по време на предсезонната подготовка, което неизбежно е свързано с представянето на задвижващата система.