Част от отборите на стартовата решетка пледират за изравняване потенциала на отделните двигатели във Формула 1.
Себастиан Фетел стана най-младият пилот, печелил старт във Формула 1, миналата седмица на „Монца”. Успехът на 21-годишния германец провокира множество коментари около неговото бляскаво бъдеще, но същевременно демонстрира нагледно превъзходството на двигателите Ferrari спрямо тези на Renault. Toro Rosso (Ferrari) и Red Bull (Renault) разполагат с идентични шасита, но за италианската Гран при „по-малкият брат” имаше категорично предимство по отношение на максималната скорост.Неотдавна ръководството на Renault изрази недоволството си от това, че някои отбори работят върху оптимизацията на своите агрегати въпреки хомологацията. Това е възможно до определена степен, тъй като ФИА позволява дадени компоненти да се заменят при положение че ще доведат до намаляване на разходите или повишаване надеждността на единицата. Целият процес се контролира от Федерацията, но според Бриаторе това не съответства на първоначалната идея за „замразяване” на двигателите. Допълнителен ефект върху работата на 2,4-литровите V8 могат да имат промените по изпускателната система, въздушните филтри, новите горива и смазочни материали.
Според autosport.com част от отборите не са съгласни с настоящото статукво, което ако се запази непроменено до 2013 година, както е по план, ще се отрази изключително негативно върху бюджетите им. Ето защо преговарят с ФИА за евентуални промени в правилника, които да изравнят силите на стартовата решетка ще се касае до потенциала на двигателите.
„Искаме просто да изравним силите на стартовата решетка по отношение на двигателите, тъй като в момента на замразяването им разполагахме със сходен потенциал”, коментира неназован източник. „И други отбори споделят нашата позиция, ето защо водим преговори с ФИА за начина, по който можем да се справим със ситуацията.”
Босът на Renault Флавио Бриаторе коментира пред испанския AS, че промените, които са направили Ferrari, Mercedes-Benz и BMW по своите единици, са били дискутирани на „Монца”. „Обсъждахме с другите отбори евентуално решение на проблема”, обяснява Бриаторе. „На теория механиката е замразена, но те се възползват от проблемите, които имат с надеждността, за да развиват двигателите. Срещнах се с Макс Мозли и той изрази надежда, че в края на сезона това може да се промени.”
Босът на Red Bll Кристиан Хорнър също подкрепя идеята за балансиране на различията, тъй като е неприемливо някои от производителите да се ползват с предимството на 30 к. с. „Renault изпълнява отлично ангажиментите си към нас. Миналата година разполагахме с конкурентен двигател, а тази изведнъж се оказва, че другите са много пред нас. Няма по-ясен пример за това от разликите в представянето на двата отбора, подкрепяни от Red Bull, ето защо е много важно Renault да се отнесе по подобаващ начин към тази ситуация”
Според Хорнър изравняването на силите не трябва да се прави посредством премахване на забраната, тъй като това ще доведе отново до повишаване на разходите, а с помощта на други рестриктивни мерки. „ФИА разполага с цялата информация. Ние искаме да намалим разходите. Нямаме нужда от повторното разрешаване на развойната дейност, но двигателите на различните производители трябва да са сходни като потенциал. В противен случай ще дойде момент, когато всички ще използваме еднакви агрегати.”