При 15 места назад пилотите ще стартират от дъното на решетката
Появата на 1,6-литровите хибридни задвижващи системи бе съпътствана и със сериозни ограничения в използването им, като целта на ФИА бе да стимулира производителите да работят целенасочено върху по-високата надеждност, което на свой ред да доведе до по-ниски разходи. Първоначално правилникът позволяваше използването на пет задвижващи системи в рамките на сезон, впоследствие бройката бе намалена на четири, а догодина максимумът ще е три.
Задвижващата система включва шест базови модула – двигател с вътрешно горене, турбокомпресор, MGU-H, MGU-K, батерия и контролна електроника. Неправомерната смяна на един от тях води до наказание от 10 места, всеки следващ носи още пет. Ако добавим и санкцията от пет места за смяна на скоростна кутия, както и честите наказания от чисто спортен характер като блокиране на пилот по време на квалификацията, се получава ситуация с 30 и повече места назад, която трудно може да бъде изяснена на средностатистическия зрител.
Новите собственици от Liberty Media обещаха да опростят системата в бъдеще и на последната си среща Световният съвет по моторни спортове към ФИА промени правилника. Новото изискване гласи, че ако пилот получи наказание от 15 места на старта, което е равнозначно на смяна на два компонента (първият е десет места, вторият – пет), то той ще стартира задължително от дъното на решетката. „Ако повече от един състезател получи подобно наказание, те ще бъдат подредени в дъното на решетката въз основна на това кога е направено нарушението”, гласи още решението на ФИА.
В правилника за 2018 година са направен и уточнения относно процедурите при стартиране или рестартиране на състезание зад сейфти кар, относно изгарянето на масло с цел повишаване на мощността на двигателя с вътрешно горене, както и свързани с минималното тегло и обем на батериите. Въвеждането на Halo системата за защита на кокпита налага и промяна на позициите на камерите и на страничните огледала.