Изпреварванията с новите автомобили стават прекалено лесни на част от пистите
Новите автомобили, които използват най-вече пода и т.нар. граунд ефект, за да генерират аеродинамично притискане, несъмнено оказаха положителен ефект върху екшъна във Формула 1. Следването на друг автомобил е далеч по-лесно от преди и органичните изпреварвания са възможни при по-малка разлика в темпото на двамата състезатели.
През изминалия сезон обаче стана видно също така, че пилотите чакат DRS зоните, за да атакуват своите съперници, тъй като ефектът от отвореното задно крило позволява изпреварването да се случи безпроблемно. Това е причината ФИА да планира проучване, което въз основа на данните от изминалия сезон да определи дали не е необходимо преосмисляне на концепцията за DRS.
“В определени състезания наистина може да намалим дължината на DRS зоните“, коментира Ник Томбазис, техническият директор на ФИА за едноместните формули, за Motorsport.com.
„Не искаме изпреварванията да са, нека го кажем така, неизбежни или прекалено лесни. Трябва да има битка.“
“Ако се случват прекалено бързо – да виждаш как автомобилът се доближава, атакува и после изчезва напред, е още по-лошо от това да е блокиран и да се бори отзад. Нужно е да намерим точния баланс.“
Сходна е и тезата на управителния директор на Формула 1 Рос Браун, който в края на този сезон обяви, че се оттегля от спорта.
„Това, което знаем, е, че феновете, а го знаем, защото и на нас не ни харесва, и на тях не им харесва, не одобряват, когато на правата пилотите отварят DRS, дават пълната газ, натрупват преднина и това е всичко. В идеалния свят DRS трябва да се използва просто за да се доближиш до някого и да имаш възможност да направиш прилична атака.“
„Не трябва да се притесняваме да намалим DRS зоните на места като „Монца“ например, защото на пръв поглед ситуацията изглежда така: доближаваш се, натискаш бутона и изпреварваш. Става като ритуал, не е ли така?“
„Не е особено впечатляващо. Така че не трябва да се притесняваме да орежем DRS на местата, където се оказва прекалено мощен инструмент“, допълва Браун.