Prodrive отново е принуден да изчаква. Според последната информация по случая ФИА е отменила изслушването на Международния апелативен съд (ICA), първоначално предвидено за 24 октомври, а Williams е потвърдил намерението си да отправи спорния въпрос към гражданските съдилища.
ФИА отлага планираното за този месец заседание на Международния апелативен съд, на което трябваше да бъде решено дали Prodrive има законови права да се включи в шампионата за 2008 година. Причините за решението на ръководния орган на Формула 1 все още не са ясни. Междувременно от Williams заявяват, че независимо от позицията на Апелативния съд, ще внесат случая за разглеждане в гражданските съдилища.
Ръководството на Prodrive изрази надеждата си, че след 24 октомври ще има яснота по въпроса и отборът ще може да стартира подготовката си за предстоящия сезон. Изслушването на Международния апелативен сън бе предизвикано от заплахата на Williams да стартира законови процедури срещу Prodrive и ръководството на Формула 1, ако отборът получи право да се включи в шампионата за 2008 година с клиентски шасита, производство на McLaren. Надеждите на Дейвид Ричардс и компания за позитивен изход отлетяха, след като сър Франк Уилямс категорично подчерта, че не е заинтересован от решението на Апелативния съд и че ще търси правата си в гражданския съд.
Според autosport причината за отмяна на заседанието на ICA е именно позицията на Williams. От ръководството на английския тим са заявили, че нямат намерение дори да присъстват на изслушването като зависима страна, въпреки че именно техните действия доведоха до разнищването на спорния случай.
Официална позиция от страна на Williams все още няма. Една от възможните интерпретации за действията на сър Франк Уилямс и обкръжението му е схващането, че клиентските автомобили не попадат под юрисдикцията на ФИА. Според тях споразумението „Конкорд“ регулира този въпрос, а не правилата във Формула 1. Това означава, че независимо от решението на ФИА, отборът ще търси своите права чрез гражданско дело, вероятно посредством арбитраж.
„Разбрахме от секретариата на Апелативния съд, че планираното за 24 октомври изслушване е отложено“, коментира говорителят на ФИА, цитиран от autosport. „Ръководството на Williams естествено има пълното право да отнесе случая към гражданския съд, но от гледна точка на информацията, която те ни предоставиха, не разбираме на базата на какво са решени да действат по тази схема.“
Позицията на Williams относно клиентските автомобили не съвпада с възгледите на ФИА по въпроса. Президентът на асоциацията Макс Мозли преди време заяви, че регулациите във Формула 1 за сезон 2008 позволяват на Prodrive да участва в шампионата. „Те (регулациите) правят разлика между конструктор и производител. Хората, разгледали новите правила, са все още твърде малко. Но скоро ще станат много повече“, коментира дипломираният юрист.
Член 6 на спортните регулации гласи: „Конструкторът на двигател или на шаси е субект (в това число юридическо лице или друга организация), който притежава интелектуалната собственост върху този двигател или шаси. Производителят на двигател или шаси дава името, което се отнася към конструктора. Ако производителят на шасито не съвпада с производителя на двигателя, първият винаги ще предхожда втория в наименованието на автомобила.“
Проблемите относно клиентските болиди могат бързо да бъдат решени с евентуалното подписване на новото споразумение „Конкорд“, което ще регулира финансовата страна на въпроса. От няколко месеца насам текат преговори в тази насока, но по всяка вероятност ФИА, ФОА и отборите, участващи във Формула 1, няма да стигнат до консенсус поне до края на сезона.
Prodrive се надява да възобнови преговорите си с McLaren за доставка на шасита веднага, след като съдът изясни ситуацията. По всяка вероятност обаче това ще се случи твърде късно, за да има възможност компанията да подготви необходимата техника за поддържане на втори отбор в шампионата за 2008 година.