Точките, спечелени в последното състезание за сезона, ще бъдат удвоявани догодина. Целта на промяната е да запази интригата в шампионата до последно.
След като Себастиан Фетел спечели по напълно безапелационен начин четвъртата си поредна титла, ФИА бе принудена да намери механизъм, чрез който да поддържа жива интригата до края на сезона. Удвояването на точките от последното състезание е най-удачното решение в случая, твърдят от Централата в Париж, като с негова помощ „интересът към шампионата ще се запази до финала на кампанията”. Последният старт догодина е Гран при на Абу Даби.
Подобни чисто механични промени в правилника са компромис и в повечето случаи не оцеляват дълго. Ръководството на шампионата обаче явно се притеснява твърде силно от повторение на тазгодишната ситуация. Себастиан Фетел си осигури и на теория титлата още в Индия и успоредно с това стана единственият състезател, печелил девет поредни състезания в рамките на един сезон.
Това не е единствената промяна във Формула 1, която ФИА оповести днес. От догодина номерата на пилотите няма да се определят от позицията, на която са завършили в предишния сезон, а ще бъдат избирани от самите тях. Целта е състезателите да имат постоянни номера по подобие на футболистите, което да улеснява зрителите при разпознаването им.
Шампионът ще получава автоматично правото да бъде номер едно, но не е задължен да използва единицата, при положение че желае да запази перманентния си номер. Ако двама пилоти искат един и същ номер, по-предно класиралият се в шампионата е с предимство.
От догодина влиза в сила и наказанието с добавяне на пет секунди, като предстои да бъде уточнена схемата, по която то ще се налага. Тази промяна е значима на фона на перманентните номера, но напълно нищожна с оглед на това, което ни очаква през 2015-а. ФИА планира въвеждането на ограничени бюджети във Формула 1 да започне именно тогава.
Идеята за изкуствено ограничаване на разходите бе въведена още от Макс Мозли преди близо пет години, но тогава тя срещна сериозна съпротива от страна на водещите отбори и най-вече – Ferrari. Този път обаче Федерацията е категорична, че тя ще бъде приложена на практика, като за целта ще бъде създадена специална работна група. В нея ще влизат представители на ФИА, на носителя на търговските права в шампионата и на тимовете. Окончателният вариант на схемата за ограничаване на бюджетите ще бъде готов през юни догодина.
guest
единствено ограничените бюджети могат да създадат интрига във F1