Промяната влиза в сила още този уикенд с Гран при на Австралия
ФИА премахна „правилото Верстапен”, което се отнася до поведението на пилотите в зоната за спиране, като целта е пилотите да имат по-голяма свобода в преките двубои през новия сезон.
Поведението на Макс Верстапен миналата година провокира сериозно недоволство сред съперниците му, тъй като холандецът променяше позицията си на пистата в процеса на спиране. ФИА се съобрази с тяхното мнение и подобни действия бяха забранени. Това бе причината Себастиан Фетел да бъде наказан след Гран при на Мексико заради начина, по който четирикратният световен шампион се защитаваше при атаките на Даниел Рикардо.
През новия сезон обаче Федерацията ще тълкува по различен начин поведението на пилотите при спиране. Целта на промяната е правилата да бъдат опростени, за да бъде улеснено и тяхното прилагане.
„Някои от инцидентите, които видяхме през миналата година, щяха да се тълкуват различно през тази, защото „правилото Верстапен” отпадна”, коментира състезателният директор Чарли Уайтинг. „Преди имахме изискване всяка промяна на позицията при спиране да се разследва. Сега правилото е опростено и гласи, че ако даден пилот промени неочаквано позицията си, движи се с неадекватно ниска скорост или с поведението си застрашава друг пилот, ще бъде разследван.”
„Правилото вече е много по-общо. Миналата година интерпретацията беше, че всяка промяна на позицията представлява потенциална опасност и съответно винаги беше докладвана на стюардите. Сега всеки инцидент ще се разглежда въз основа на това дали представлява опасна маневра или не, като промяната на позицията при спиране няма задължително да се приема за непозволена.”
Промяната на правилника е направена по желание на тимовете, допълва още Уайтинг. През новия сезон стюардите ще разглеждат единствено ситуации, в които е очевидно, че има потенциална опасност. Междувременно ФИА работи по система за видео архив, която да позволява по-лесно тълкуване на даден инцидент.