Жул Бианки не е върнал достатъчно газта при катастрофата в японската Гран при. Това сочи докладът на Международната автомобилна федерация.
Два месеца след ужасяващия инцидент на "Сузука" ФИА излезе с официален доклад по случая. В него се казва, че Жул Бианки не е намалил достатъчно скоростта в опасната зона, но и че дизайнът на автомобила на Marussia също е оказал негативно влияние.
"Бианки не е намалил достатъчно скоростта, за да избегне загубата на контрол в същата зона на пистата, където Сутил се е ударил", гласи доклада. Системата, която контролира по електронен път спирачното усилие към задната ос (BBW) също е усложнила ситуацията, сочи заключението на десетчленния борд.
"По време на двете секунди, в които автомобилът на Бианки е бил напуснал пистата и е преминавал през зоната за сигурност, той е натиснал едновременно газта и спирачката с двата си крака. FailSafe алгоритъмът би трябвало да игнорира командата от педала на газта и да изгаси двигателя, но нейната работа е възпрепятствана от координатора на въртящия момент, който контролира BBW."
"Автомобилът на Бианки използва уникална BBW, която обаче се оказва несъвместима с настройките на FailSafe. Това, че FailSafe не е неутрализирал командата на пилота, вероятно е оказало ефект върху скоростта, при която инцидентът се е случил. Не е възможно обаче да има категорично становище по този въпрос."
"Много е вероятно Бианки да е бил объркан от случващото се и от това, че предните колела са били блокирали и че той не е имал възможност да избегне удара с репатриращия автомобил. Каската на Бианки се е ударила в задната му част. Заради тежестта на удара и факта, че е бил директен, обратното и страничното ускорение са били огромни, което е довело до сериозни контузии."
Докладът на ФИА уважава решението на Чарли Уайтинг на пистата да не излиза автомобил за сигурност след инцидента със Сутил и същевременно отхвърля вероятността за различен изход при наличието на затворен кокпит или на специални предпазни панели в задната част на репатриращия автомобили, които да не позволяват болидът да влиза под него.
"И двата варианта не биха били подходящи в случая заради огромните действащи сили при инцидент като този, когато автомобил, тежащ 700 кг, се удря в кран, който е 6500 кг със скорост от 126 км/ч", гласи заключението на ФИА.