Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА публикува промените в спортния правилник за 2010

12.02.2010 11:25

ФИА потвърди официално, че няма да публикува теглото на болидите преди старта на всяка Гран при. През 2010 г. влиза в сила забраната за презареждане, което означава, че подобна информация щеше да бъде полезна не от гледна точка на стратегиите, а заради възможността да се изчисли средния разход на различните марки двигатели.

Федерацията представи на официалната си страница спортния правилник за сезон 2010, в който точката за публикуване на теглата вече отсъства. Интересни промени има и в частта относно смяната на гуми. „Използването на всякакви автоматични устройства за повдигане на който и да е компонент от автомобила по време на състезание е забранено“, се казва в подновения правилник.

В регулациите е описана също новата точкова система (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1) и наскоро приетото изискване пилотите, които са участвали в последната фаза от квалификациите, да стартират със същите гуми, с които са постигнали най-бързата си обиколка.

От ФИА разясняват и частта с допълнителните тестови дни, на които отборите ще имат право, при положение че им се налага да заменят титулярния пилот с резервен за даден старт. Задължително изискване ще бъде това резервният състезател да не е участвал във Формула 1 през последните две календарни години. Тестът може да се проведе само на писта, която не е домакин на старт от Формула 1 и в периода от 14 дена преди и 14 дена след смяната на пилотите. Ако резервата тества, а в крайна сметка титулярът кара в съответното състезание, този ден тестове ще бъде „удържан“ от предсезонната подготовка на отбора през следващата година.

Промяна има и в частта за двигателите, като за нея също сме писали по-рано. „Ако даден пилот използва повече от осем двигателя (в рамките на сезона), той ще бъде наказан с десет места назад на стартовата решетка за първото състезание, в което допълнителният двигател се използва“, пише в правилника. „Ако в рамките на един състезателен уикенд пилотът използва два допълнителни двигателя, той ще бъде наказан с десет места назад за това и за следващото състезание.“

Ако по някаква причина даден пилот се забави по време на загряващата обиколка, загуби места и не може да ги навакса до първата линия на сейфти кара, той ще трябва да стартира от питлейна, се казва още в обновения правилник.

ФИА потвърди още компонентите, които трябва да бъдат хомологирани преди началото на сезона и по тях не могат да се правят модификации (възможни са единствено при проблеми с надеждността и при съображения за сигурност). Става дума за „клетката“, в която е пилотът, базисните и вторичните структури за безопасност при преобръщане, предните и задните краш структури, предните и задните колела.

Пълния правилник може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus