ФИА обмисля нов радикален план за промяна във Формула 1. При положение, че отборите в най-комерсиалното автомобилно състезание не се съгласят с предложението за унифицирани шасита, е много вероятно подвижните аеродинамични компоненти отново да бъдат позволени.
Новите правила във Формула 1, които ще влязат в сила от 2011 година, ще изискват употребата на максимално ефективни от енергийна гледна точка агрегати, които да са много по-близки до серийните си събратя. Очаква се и коренна промяна в регулациите относно конструкцията на болидите. Не е тайна, че се обсъжда вариант за използване на стандартни шасита, като целта на промяната е да се редуцират разходите и същевременно да се увеличат зрелищните изпълнения.
Позицията на Мозли е представена писмено на ръководителите във Формула 1 в началото на месеца. Промените ще бъдат разисквани от Международната автомобилна асоциация и представителите на отделните отбори след финала за Голямата награда на Великобритания.
„Според нас най-удачният вариант са стандартизираните шасита“, посочва Мозли в писменото си обръщение. „Пилотите ще се състезават при еднакви условия що се касае до конструкцията на болида, но с различни високоефективни двигатели. Благодарение на специфичните цветови схеми на отборите и рекламни стикери на спонсорите новите автомобили няма да се различават съществено от настоящите си събратя. Промените ще бъдат видими единствено за специалистите.
При положение че отборите твърдо отстояват позицията си да конструират индивидуални шасита, ще трябва да обсъдим други промени, които обаче да отговарят на четири основни изисквания: съответствие със серийните технологии, сигурност, намаляване на разходите и по-голямо забавление. Нужно е и да подсигурим оцеляването на независимите тимове.“
Мозли признава, че отборите трудно ще се съгласят на предложението за стандартни шасита, но вярва, че радикалните промени са адекватна алтернатива. В тази насока се обсъжда и намаляването на рестрикциите в сферата на аеродинамиката. Много е възможно подвижните крила отново да бъдат разрешени.
„Един прост пример за корекциите, които могат да се случат, е премахването на забраната за подвижни аеродинамични компоненти. Това е възможно, тъй като проблемите със сигурността, присъщи за миналите периоди във Формула 1, вече не съществуват“, допълва шефът на ФИА.