Отложиха и еПри на Рим във Формула Е заради COVID-19
Kоронавирус започва да влияе сериозно и върху света на моторните спортове заради забраната за провеждане на публични събития в засегнатите зони, както и заради трудностите при пътуване. Първото състезание от висок ранг, което падна, бе Гран при на Китай, след което и организаторите на Формула Е обявиха, че еПри на Саня също няма да се проведе спрямо предварителния план. Втората жертва в шампионата за електрически формули стана надпреварата в Рим, която трябваше да бъде организирана на 4 април.
През цялото време от ФИА даваха гаранции, че наблюдават внимателно развитието на ситуацията, но в петък ангажираха специална кризисна група в отговор на препоръките, дадени от професор Жерар Сайан, който е президент на медицинската комисия на ФИА. Тя ще заседава всеки втори ден и въз основа на нейните препоръки ще се взимат решения относно провеждането на надпревари в засегнатите райони.
На вчерашното заседание Световният съвет по моторни спортове подкрепи също конфиденциалното споразумение на ФИА с Ferrari и демонстрира категорично, че няма да се огъне под натиска на седемте отбора, които не използват задвижващи системи на италианската компания.
„Съветът изказва единодушната си подкрепа към президента на ФИА и техническия департамент на ФИА в посока цялостното управление на случая и се противопоставя на коментарите, които подронват репутацията и имиджа на ФИА и на световния шампионат по Формула 1”, се казва в официалното съобщение на WMSC.
Сред останалите интересни решения на WMSC впечатление прави и официалното потвърждение, че WEC ще приеме платформата на IMSA. Хиперкар категорията остава валидна, но в състезанията от световния шампионат успоредно с нея ще могат да участват и новите LMDh прототипи, които ще са водещият клас в IMSA от 2022 г. нататък.