Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

ФИА ще ограничи подскачането

17.06.2022 11:12
ФИА ще ограничи подскачането

Федерацията излезе с директива преди канадската Гран при

Подскачането стана фактор във Формула 1 с въвеждането на новия технически правилник заради спецификата на пода, който генерира голяма част от аеропритискането и принуждава тимовете да свалят автомобила максимално близо до асфалта. Самият феномен обаче се прояви едва по време на тестовете и тимовете нямаха достатъчно време да реагират. Част от тях се справиха сравнително безболезнено, докато други все още не могат да овладеят процеса.

Mercedes бе от страната на „губещите“ още от самото начало на сезона. След ъпдейта за „Каталуня“ изглеждаше, че германците са се справили с подскачането, но в Баку проблемът се появи отново. Люис Хамилтън не си спести негативните коментари относно последиците за здравето на пилотите от постоянните удари между асфалта и пода на автомобила. Пиер Гасли също бе категоричен, че трябва да бъдат взети мерки в тази посока, тъй като в противен случай пилотите ще „приключват на 30 с бастун“.

Голяма част от екипите и състезателите се обединиха около тезата, че ФИА трябва да вземе мерки, за да не рискува здравето на пилотите заради подскачането. От Red Bull опонираха, че това ще е директно вмешателство в шампионата и че конкурентите им, които имат подобен проблем, винаги могат да вдигнат височината на окачването и да го елиминират, макар и за сметка на скоростта. В тази посока е и решението на Федерацията, която излезе с директива преди състезанието в Канада този уикенд.

„След осмия кръг от тазгодишния шампионат на ФИА по Формула 1, когато ефектът на аеродинамичните осцилации на новата генерация F1 автомобили стана очевиден и когато се видя какво е отражението му върху физическото състояние на пилотите, ФИА като регулатор на спорта взе решение с оглед на безопасността, че ще се намеси и ще изисква от отборите да направят съответните настройки, за да елиминират или намалят ефекта от този феномен“, се казва в съобщението на Федерацията.

Основният проблем е свързан с невъзможността пилотите да запазят концентрация при тези условия, което е свързано с тяхната безопасност. При това положение не е необходимо всички отбори да одобрят това искане на ФИА, каквото е стандартното изискване при въвеждането на промени в правилника по време на сезона.

„В спорт, където състезателите редовно карат със скорост над 300 км/ч, се смята, че концентрацията трябва да бъде насочена изцяло към пилотирането, а прекомерната умора и болка могат да имат съществени последици и да доведат именно до загуба на концентрация. В допълнение ФИА има опасения и за непосредственото здраве на пилотите, след като част от тях съобщаваха за болки в гърба през последните няколко състезания.“

ФИА все още търси механизъм, с който да следи подскачането в реално време. Той ще използва за основен показател вертикалното ускорение на автомобила. Ще се повиши и контролът върху износването на планката на пода. Това обаче са краткосрочни мерки, признават от ФИА. Очаква се в близко бъдеще да бъде насрочена среща на техническата работна група, която да дефинира механизъм за окончателното отстраняване на проблема.

Коментари
comments powered by Disqus