Тактическите закъснения са провокирали недоволството на Федерацията и промоутъра
Правилникът във WRC предвижда стандартно наказание при закъснение за всеки един етап. И преди се е случвало на финала отборите да инструктират един от състезателите си да не влиза навреме в контролата, за да може другият да мине позиция напред и да спечели повече точки. От тази година обаче подобни стратегически закъснения станаха практика заради „пауърстейджа”.
В Швеция Себастиен Ожие (Ford M-Sport) мина 25-минути по-късно през контролата, за да си осигури по-добра стартова позиция. Това му гарантира втора позиция в „пауъстейджа” и четири бонус точки. Аналогичната стратегия използваха Тиери Нювил (HyundaI) и От Танак (Toyota) в Мексико, като това донесе и победата в етапа на Танак.
ФИА специално помоли отборите да не използват подобни стратегически прийоми за Мексико, но те отказаха да приемат съвета, тъй като действията им не са в разрез с правилника. Проблемът е, че към „пауърстейджа” има сериозен интерес от страна на телевизии и зрители, а заради тези наказания се образуват сериозни паузи между стартиращите и се нарушава предварителният график.
Недоволството на промоутъра е провокирало ФИА да обърне внимание на случилото се в Мексико. Темата ще бъде обсъдена на следващата среща на WRC комисията през май.
„След рали „Швеция” проучихме този въпрос и го коментирахме със съдиите, както и вътрешно”, коментира рали директорът на ФИА Ив Матон. „Важно е да намерим удовлетворително решение. Има обаче стриктна процедура, която WRC комисията и Световният съвет по моторни спортове следват.”
На предстоящото рали „Корсика”, което стартира на 5 април, това няма да е проблем заради асфалтовата настилка и липсата на необходимост от чистене на етапите.