Промяната се прави от съображения за сигурност
Техническият правилник на Формула 1 гласи, че при обслужването на автомобилите в бокса всички системи, които подпомагат по някакъв начин отборите, трябва да бъдат пасивни. Според проучванията на ФИА няма как при подобно изискване да се постигат толкова впечатляващи времена, което води до предположенията за използване на автоматични системи.
Федерацията не визира определен отбор, нито дава доказателства за механизмите, които тимовете използват, но смята, че подобни действия водят до повишен риск за пилотите и механиците. Ето защо от Гран при на Унгария влиза в сила нова директива, която изисква спазването на определени минимални времена.
Поне две десети трябва да изминат между началото на процедурата на свалянето на автомобила от криковете до сигнала за потвърждение към пилота, че може да потегли. Същевременно паузата между фиксирането на колелата и сигнала към механиците на криковете да свалят автомобила трябва да е най-малко десета и половина.
Отборите имат на разположение три състезателни уикенда, за да модифицират процедурите си – двата в Австрия, след което и Гран при на Великобритания. Новата директива влиза в сила от Гран при на Унгария, която ще се проведе от 30 юли до 01 август.