Изборът на гуми ще бъде публично достояние във Формула 1, ако ФИА прокара успешно предложението си, според което отборите ще са задължени да предоставят информация за типа гуми, използвани по време на надпреварата.
Концепцията на техническия делегат на Международната автомобилна федерация Чарли Уайтинг изисква от отборите да дават информация за типа гуми (твърд или мек), които използват по време на състезанието. Това обаче няма да става предварително, а след началото на надпреварата с цел да се запази в тайна стратегията на всеки един тим, информира Autosport.
Усилията на ФИА да включи във Формула 1 ясен принцип за разграничаване на типа гуми явно няма да останат без резултат. Първоначалната идея на Международната автомобилна асоциация бе да се въведат характерните за Champ Car сериите червени кантове за меките гуми. Концепцията обаче не бе възприета от отборите, тъй като означава край на стратегиите в тази насока.
Компромисно решение обаче наистина е нужно, тъй като от спортна гледна точка яснотата относно избора на гуми ще предизвика много по-сериозен интерес от страна на публиката и ще бъде предпоставка за по-близък контакт между отбори и зрители. “Колкото по-активно взаимодействаме с трибуните и хората пред телевизора, толкова по-активна ще бъде тяхната включеност”, коментира предложението Кристиан Хорнър. “Всяка интеракция от този тип като например разговорите между състезателите и бокса е добре дошла за спорта”, добавя босът на Red Bull.
Коментарите на пилотите относно правилото да се използват задължително и двата типа гуми по време на състезанието, както и идеята за маркирането или обявяването на първоначалния избор обаче съвсем не са положителни. Дейвид Култард квалифицира концепцията като “глупава”. Логично е да оставиш “бавния” комплект за края на надпреварата, тъй като обикновено в този период изпреварванията са изключение. В този смисъл напрежението и интереса относно първоначалния избор няма да са особено изразени”, коментира 35-годишният състезател на Red Bull, цитиран от F1Racing. Още по-критичен бе неговият колега Марк Уебър. “Каквото и да си говорят пилотите, това няма абсолютно значение за крайния избор на ФИА”, подхвърля саркастично опитният австралиец.