Планира се цялостна промяна на структурата за контрол върху състезанията
Скандалният финал на сезон 2021 във Формула 1 и последвалото обещание от страна на ФИА за обстойно проучване на обстоятелствата, довели до спортното решение на Майкъл Маси в последната обиколка от Гран при на Абу Даби, няма как да останат без последици. Базовият вариант е 44-годишният австралиец просто да бъде заменен, но Федерацията планира цялостно модифициране на рейс контрола.
Според вътрешни източници на BBC се подготвя нова поддържаща структура, която да работи успоредно със състезателния директор. „Тя включва създаването на бариера между тази позиция и отборите, за да се избегне директното лобиране, на което Маси стана жертва от страна на им шефовете на Mercedes и Red Bull в Абу Даби.“
Промяната в цялостния процес ще включва още „ревизия на ангажиментите на стюардите, които са независими от състезателния директор и решават какви са наказанията за съответното нарушение на правилника“.
На този етап няма официално решение относно бъдещето на Маси, но според британската национална медия „най-вероятният сценарий е да бъде номиниран нов състезателен директор за сезон 2022.“
Проблемът в настоящата ситуация е, че Маси може да се яви като бушон в цялата система на ФИА, която очевидно не работи и която не позволява на състезателния директор достатъчно автономност и независимост. Новият президент на Федерацията Мохамед бин Сулайем е наясно с това, но заради огромния външен натиск вероятно би одобрил смяната на Маси.