Световният съвет по моторни спортове вече ратифицира промяната
Формула 1 продължава да понася тежките удари на COVID-19, което провокира ФИА да вземе допълнителни мерки за ограничаване на разходите. Най-съществената засяга забраната за развитие на аеродинамиката за сезон 2022, когато влиза в сила новият технически правилник.
По първоначален план мащабната промяна в регулациите трябваше да се случи още през 2021 г., но заради необичайната ситуация ФИА, Liberty Media и отборите се обединиха около идеята да бъде отложена за 2022-а. Същевременно шаситата, подготвени за настоящия сезон, ще се използват и през следващия.
Това два глътка въздух на отборите, но същевременно позволява на големите тимове да насочат усилията си към 2022 година и да вземат сериозно надмощие спрямо съперниците си от втората половина на решетката. За да предотврати подобен сценарий, ФИА въвежда и забрана за развитие на аеродинамиката за 2022 година. Тя вече е в сила и ще продължи до края на настоящия сезон.
Световният съвет по моторни спортове потвърди и промяната в спортния правилник, която позволява на ФИА и Формула 1 да коригират календара без необходимото досега гласуване. Това се налага заради кризисната ситуация, която вероятно ще продължи поне до началото на лятото и ще доведе до отлагането на още състезания.
Ако календарът включва четиринайсет или по-малко надпревари, броят задвижващи системи, които са на разположение на даден пилот, ще бъде намален до две. При единайсет или по-малко Гран при всеки състезател ще има на разположение два двигателя с вътрешно горене, два MGU-H, два MGU-K, два трубокомпресора, но една батерия и един контролен модул.
WMSC потвърди и забраната за използване на DAS системи през следващия сезон.