FIA планира забрана на употребата на аеродинамични компоненти като крилцата, за да увеличи възможностите за изпреварване.
Пилотите във Формула 1 започнаха все по-често да изказват недоволството си относно появата на новите компоненти, предназначени да оптимизират притискателната сила, тъй като нетипичният въздушен поток, който остава след автомобила, прави все по-трудно максималното доближаване, необходимо за изпреварване. Проучванията и активните промени в тази област са следствие от замразяването на разработките в двигателите и ограниченията, наложени от по-твърдите гуми, които Bridgestone предостави на отборите през новия сезон.
Все по-активно се говори, че забраната за използване на допълнителни аеродинамични компоненти от типа на крилцата, може да стане факт, тъй като Макс Мозли наскоро призна, че е сформирана група, която да обсъди този проблем.
Според експерти екипът на Ferrari дори работи върху нови проекти, въпреки че все още няма конкретно становище по въпроса. Доказателство за това предположение са промените, които Скудерията реализира в страничната част на F2007 за старта в Испания.
Пилотът на Williams Алекс Вурц коментира, че не насоката, в която се развиват аеродинамичните компоненти на болидите, не е причина за малкото изпреварвания, а минималните разлики в уменията на състезателите. „Факт е, че най-добрите пилоти са във Формула 1. Логично и грешките, които допускаме, са много по-малко.“