Федерацията въвежда нови рестрикции върху двигателите за Гран при на Белгия
„Парти режимът“ на Mercedes имаше огромно значение за превъзходството на германците през изминалите шест сезона. Феноменалното представяне на задвижващата система на германците в квалификационни условия бе най-същественият коз на Люис Хамилтън, Валтери Ботас и на вече „пенсиониралия“ се Нико Розберг по пътя към дванайсетте титли.
Ferrari, Renault и Honda също разработиха квалификационни режими за задвижващите си системи, но Mercedes продължава да има предимство по този показател. Въпрос на време е обаче Хамилтън и Ботас да загубят един от най-големите плюсове на Mercedes в битката с Red Bull и Ferrari.
Причината е, че ФИА ще забрани използването на специални квалификационни режими след Гран при на Испания. Главният моторспорт секретар на Федерацията Питър Байер вече е информирал отборите за промяната чрез официално писмо, като техническата директивата ще бъде публикувана в близко бъдеще.
„Режими на двигателите с вътрешно горене на задвижващите системи – ограничаване възможността за промяна на настройките между квалификация и състезание“, гласи съответната точка в писмото на Байер. Промяната цели да осигури на ФИА по-лесен мониторинг върху работата на задвижващите системи.
Техническата директива ще даде повече подробности за предстоящата промяна, но не е изключенo тя да има ефект и върху използването на различни режими по време на самото състезание.