Забраната за използването на системи за повишаване на ефективността на дифузора посредством насочването към него на изгорелите газове ще влезе в сила от Гран при на Великобритания.
Международната федерация по автомобилизъм информира тимовете след Гран при на Турция, че за старта в Испания потокът изгорели газове при спиране не трябва да надвишава 10% от своя максимум и че педалът на газта не трябва да се използва за подобряване ефективността на аеродинамичния пакет. В крайна сметка обаче ФИА отложи забраната, тъй като тимовете заявиха, че това ще доведе до „непредвидени и нежелани последици“. Това е и причина корекцията в правилника да бъде гласувана едва за Гран при на Великобритания (08-10 юли).
Решението е взето от Техническата работна група в четвъртък. Обсъдени са и регулациите за сезон 2012 г. в тази зона, като според Autosport те ще бъдат коригирани така, че обдухването на дифузорите да не бъде възможно по какъвто и да е начин. Това означава, че ауспуховите накрайници ще бъдат изведени в горната половина на автомобила.
Промените, които ни очакват за Гран при на Великобритания, ще се отразят върху представянето на всеки един отбор на стартовата решетка, може би единствено с изключение на HRT, но в каква степен, можем единствено да прогнозираме. По всяка вероятност Renault и лидерите в шампионата от Red Bull ще са най-потърпевшите, като специално системата на последните се копира най-активно от тимовете, които изостават в развитието на този компонент от автомобила.