Техническият консултант на ФИА Тони Пърнел вярва, че десетгодишният период за замразяване на двигателите във Формула 1 ще бъде от полза за производителите.
Производителите все още настояват за преразглеждане на предложението от „Фуджи“, което включваше стопиране на развойната дейност по двигателите, но за периода 2010 – 2013 г. Въпреки това Пърнел вярва, че десетгодишният срок е по-добра опция за участниците в Кралицата на моторните спортове.Според техническия консултант на ФИА промяната в регулациите ще съдейства за драстичното намаляване на бюджета във Формула 1, но и ще пренасочи усилията към развитие на екологично ориентирани технологии каквито са системите за възвръщане на кинетичната енергия (KERS).
„Автомобилните производители работят на пълна пара що се касае до високоефективните агрегати, които отделят минимално количество вредни емисии. Развойните програми във Формула 1 няма как да подпомогнат този процес“, коментира Тони Пърнел. „Въпреки това, приблизително след пет години, вниманието им ще се фокусира все повече и повече върху спомагателните системи, базирани на концепцията за възстановяване на енергията. Формула 1 може да бъде наистина полезна на масовото автомобилостроене, ако се пренасочи към тази област.“
Според ФИА бюджетът на отборите във Формула 1 ще бъде намален наполовина след новото замразяване на двигателите, тъй като производителите вече имат пълно ембарго върху развойната дейност. „Някои производители формират цели екипи, които харчат твърде екстравагантни суми, за да разработват компоненти като водни помпи, изпускателни и всмукателни колектори, елементи от периферията, които не попадат в забраната на ФИА за периода 2007 – 2009 година. Ние отбелязахме този факт и преценихме, че единственият начин да спрем тази практика, е да забраним изцяло промените по агрегатите. Замразяваме двигателя, замразяваме периферията и то за дълъг период от време. При това статукво отделите за развойна дейност по моторите ще отпаднат напълно. Може да е прекалено драстична мярка, но е единственият вариант да ограничим разходите."
Някои от производителите смятат, че десетгодишният срок се конфронтира с технологичния прогрес. Пърнел обаче е на мнение, че въвеждането на KERS системите през сезон 2009 ще даде карт-бланш на отборите да се развихрят в тази насока. „Публиката много лесно и бързо ще приеме KERS. Предизвикателството от техническа гледна точка е огромно. Най-положителният аспект е, че върху тези системи ще се налагат минимални рестрикции. Регулациите, които в момента се отнасят за двигателите и шаситата, са качествено различни, при тях забраните са жестоки. По проект това е една от зоните, които ще се радват на пълна свобода за период от 15 години.“
Според Пърнел в дългосрочен план KERS системите ще дадат път на множество различни концепции за възстановяване на енергията. „Тези технологии ще станат изключително атрактивни. В момента например изследователск екип работи върху определен тип силикон, които превръща топлинната енергия, отделяна при двигателя с вътрешно горене, в електрическа. Днес тези концепции са все още недотам ефективни и твърде неудобни за експлоатация. Можем само да се надяваме в бъдеще подобни технологии да заменят например алтернатора и да резултират в съществено намаляване на количеството изразходвана енергия. Около 30% от енергията отлита през изпускателните колектори, така че има много потенциални зони, към които развойните екипи да насочат усилията си."
Пърнел представя и категоричната позиция на ФИА, че производителите трябва да разработват KERS системите около агрегатите. „Очевидно е, че ако отборите променят дизайна на блока на двигателя, могат да интегрират KERS по-много по прецизен начин. Но дали е необходимо това? От опита, който имаме през последните години, всяка възможност за корекция по моторите, дори и минимална, означава наново да отворим кутията на Пандора, която е пълна с потенциални главоломни разходи.“
Sveto
супер тъпанарщина е тва да се замразят двигателите във F1. тва е най-висшия автомобилен спорт и да поставят такива забрани в него граничи с безумие. Тва е спорт за богати и който няма пари да не участва в него!!! не стига, че намалиха обема и цилиндрите ами сега и това. Скоро май WRC и F3000 ще стигнат болидите от F1 по макс. скорост и странично ускорение!!!!