Целта е да се ограничи изгарянето на масло с цел повишаване на мощността
Публична тайна е, че отборите използват специални настройки по време на квалификация, които дават допълнителна мощност. Различната карта на двигателя позволява режимите да бъдат завишени за кратък период от време. За целта обаче спомага и мазителната система, тъй като част от маслото се вкарва в цилиндрите, за да се повиши мощността на задвижващата система независимо от ограниченията за дебит на горивото.
Този процес се използваше и по време на състезание, но ФИА наложи рестрикции върху разхода на масло в рамките на една Гран при. Ограниченията обаче не засягаха квалификацията и тимовете продължаваха да използват масло, за да повишат мощността на своите двигатели.
Последната техническа директива на Федерацията обаче ще сложи точка на порочната практика, която е в пълен разрез с идеята на хибридните задвижващи системи. Забранява се добавянето на масло по време на квалификацията или прехвърлянето от външен резервоар към мазителната система.
„След серия от дискусии по темата искаме да изясним, че за да може ФИА да следи прецизно консумацията на масло по време на квалификационните сесии, се забранява добавянето на масло в автомобила и използването на външен резервоар за масло, което означава, че не трябва да има прехвърляне на масло между външен резервоар и която й да е от частите по мазителната уредба на двигателя”, гласи съобщението, с което Николас Томбазис е информирал отборите.
„При определени обстоятелства ще се прави изключение след изричното искане от страна на съответния отбор. Тези изключения ще минават само и единствено през техническия делегат.”
Новото тълкуване влиза в сила още от предстоящата Гран при на Испания.