Fiat 500L разшири гамата си с двуцилиндровия бензинов мотор с 105 к.с., както и с един също толкова мощен четирицилиндров дизелов двигател
Симпатичният Fiat 500L има какво да предложи във визуално отношение, слабите двигатели с 85 (1.3 Multijet) и 95 к.с. (1.4 16V) обаче не се вписват в стилното и модерно съоръжение: те не разполагат с достатъчно тяга и набират обороти доста мудно. Накратко - липсва удоволствието от шофирането. Двата нови агрегата обещават да дадат тласък на продажбите на Fiat 500L и ще увеличат удоволствието при шофиране.
Новият бензинов двигател се нуждае от обороти
За тези, които искат да използват петместния класически модел в ежедневието и да карат с него между супермаркета, детската градина и училището, Fiat държи в готовност харизматичния двуцилиндров TwinAir. Той изстисква от 875 кубически сантиметра впечатляващите 105 к.с. (обичайно това се случва доста шумно) и ускорява Fiat 500L за 12,3 секунди до 100 км/час. Подобно на познатата версия с 85 к.с. (предлагана за 500, Panda и Punto), по-силният варинат също обича високите обороти.
За това Fiat разчита на впечатляващо къси ниски предавки. Ако не сте внимателни и давате малко по-продължително газ, мигновено ще стигнете до ограничението или съответно съвсем скоро ще се наложи отново да зареждате Fiat 500L. Поради тази причина стандартният разход на гориво от 4,7 литра естествено е труден или невъзможен за постигане. За да шофирате икономично, например в градския трафик, най-разумния стил на шофиране е да натиснете Eco-бутона, който ще ви се отплати. Бензиновият турбодвигател на Fiat 500L, който вече отговаря на страндарта Euro 6, генерира само 98 к.с. и максимален въртящ момент от 120 Нм. Стандартната старт-стоп система осигурява спокойствие на светофара и убива очебийните вибрации в покой.
Дизеловият Fiat 500L е мощен, но скъп
През май Fiat ще предложи алтернатива на TwinAir бензиновия двигател за модела 500L: версията на природен газ. Както при Panda със CNG захранване, стоманените резервоари са монтирани под пода и те осигуряват пробег до 350км. Стартовата цена все още не е известна, но се очаква да бъде най-малко 20 хиляди евро.
В такъв порядък се движи и новият мощен дизел със 105 к.с.: 1.6 Multijet е четирицилиндров агрегат с турбокомпресор, директно впръскване с осем фази на впръскванетои има 320 Нм въртящ момент и разход на гориво от 4,5 л/100 км. Един модерен двигател, който Fiat препоръчва на всички, които с Fiat 500L постоянно трябва да преодоляват по-дълги разстояния, но за това те трябва да броят най-малко 19 800 евро на германския пазар. A това е порядъчна сума, особено след като стандартната версия дори не е с лети джанти, да не говорим за веселите цветни орнаменти. Хубавата новина поне е, че първата инспекция предстои само след 35 000 км.
Както се очакваше, 1.6 Multijet подхожда перфектно на Fiat 500L. Съпроводен от прецизна шестстепенна механична скоростна кутия, четирицилиндровият двигател се движи енергично напред, без да се изискват високи обороти. Дори и при по-висока скорост на автомобила, той осигурява достатъчна сила, която да пори вятъра с голямата челна част на Fiat 500L.
Това е достатъчно изискан двигател, който донякъде компенсира недотам доброто представяне на ходовата част и индиректното кормилно управление. Fiat за съжаление нищо не са променили по повод на тези недостатъци.