Семейство Аниели, чието име досега се асоциираше със света на автомобилите, е в процес на “търсене на нова идентичност”. Tова обяснява дистанцирането от автомобилната дейност, което вече “е започнало съзнателно или несъзнателно”, съобщи италианското седмично списание L’Espresso.
Ако за 22 години спадът във валоризацията на Fiat се равнява на 60 милиарда евро, то известната торинска фамилия, която днес притежава 10% от групата, е загубила поне 6 милиарда евро.Според L’Espresso семейство Аниели са приели с единодушно “мнозинство” подкрепата си за настоящия изпълнителен директор на автомобилния производител Серджо Маркионе в името на доброто на компанията, както и са дали своето одобрение за Джон Елкън, избран лично от адвокат Джовани Аниели за наследник на фамилията. Целта обаче е повече ясна – семейството да се насочи към други поприща извън автомобилния сектор.
Не бива да се забравя един друг съществен елемент. След смъртта на Адвоката (Джовани Аниели), брат му Умберто и сестра им Сузана, фамилията не разполага със същата политическа и социална тежест в обществото.
Списанието вижда в “отсъствието” на италианското правителство при опитите на Fiat да спечели битката за Opel поредното доказателство за “новото състояние на самотност на клана”.